PN 3: OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI
Operativni učni cilji za predmet Slovenščina:
- Spoznajo vrste besedil za razvijanje zmožnosti dvogovornega sporazumevanja: neuradno pismo, neuradno in uradno obvestilo, neuradno in uradno vabilo
- Napišejo uradno vabilo na dogodek
Operativni učni cilji za predmet Računalništvo – Urejanje Besedil:
- V program izbrati in uporabiti ustrezen ukaz
- Z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati
- Uporabljati računalnik za oblikovanje in posredovanje preprostih informacij
- Shraniti izdelek na disk in ga natisniti
Izbrala sem si temo urejanje besedil pri UBE in pa sklop vrste besedil pri predmetu Slovenščina. V večini bomo med učno uro uporabljali Word, ki je prosto dostopen v okolju Office356. Ta medpredmetna povezava poteka v sedmem razredu, kjer so učenci že spoznali različne vrste besedil, zdaj pa bodo v Word-u napisali uradno vabilo na poljuben dogodek.
Metode dela: učna metoda razlage, pogovora, dela z besedilom.
Oblike dela: frontalna, individualna.
Potek učne ure:
V našem primeru gre za blok uro, torej 90 minut. Učitelj slovenščine na začetku porabi okoli 10 minut za ponovitev snovi, torej katere vrste besedil poznajo oziroma so se jih že učili. V ta čas so vzeta tudi različna vprašanja učencev in pojasnila. Nato sledi računalniški del, kjer porabim približno 30 minut za opis okolja Word in za seznanitev učencev s tem okoljem.
Natančneje jim pokažem:
- Kako odpreti nov dokument
- Kako shraniti datoteko in jo preimenovati
- Kako pisati besedilo, ga podčrtati, napisati v poševnem tisku,…
- Kako besedilo oblikovati na različne načine
Po uvodni razlagi, kjer povem vse osnovne značilnosti okolja Word, se učenci prijavijo v svoje Office365 račune ter jim z učiteljem slovenščine podava nalogo. V Word-u morajo napisati neuradno vabilo na poljuben dogodek. Besedilo mora biti lepo na pogled, pravilno sestavljeno, vsebovati mora vse dele, ki so zahtevani za to vrsto besedila. Za ta del učne ure je namenjenih približno 30 minut.
Med tem, ko učenci delajo, sva z učiteljem pozorna nanje. Opazujeva delo in paziva, da kdo ni v prevelikem zaostanku in če kdo potrebuje pomoč.
Na koncu nam preostane še 10 minut za zaključni del, v katerem učenci shranijo svoje izdelke in jih poimenujejo z imenom ter priimkom. To datoteko nato naložijo v deljeno mapo, ki jo lahko vidi učitelj, v OneDrive.
Če jim ostane kaj časa se lahko lotijo reševanja delovnega lista. Preostalo rešijo doma in rešeni delovni list nato naložijo v deljeno mapo v OneDrive.
Učni list:
delovni list – urejanje besedil © 2022 by Neva Kumalič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Viri:
- Ministerstvo za izobraževanje, znanost in šport, zavod RS za šolstvo, Učni načrt računalništvo. Pridobljeno dne 8.6.2022 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf
- Ministerstvo za izobraževanje, znanost in šport, zavod RS za šolstvo, Učni načrt slovenščina. Pridobljeno dne 8.6.2022 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Izobrazevanje-otrok-s-posebnimi-potrebami/OS/Ucni-nacrti/nis_slovenscina.pdf
This work © 2022 by Neva Kumalič is licensed under CC BY-NC 4.0