AKTIVNOST KV7: RAČUNALNIŠKA OMREŽJA IN ROID
ŠOLA | SPLETNA STRAN | SPLETNA UČILNICA | OBLAČNE STORITVE | OCENJEVANJE |
OŠ GORIŠNICA | http://web5.si/ | Arnes | ne | eAsistent |
OŠ ORMOŽ | wordpress | Arnes | ne | eSporočila- Lo.polis |
OŠ TONETA ČUFARJA MB | wordpress | Arnes | ne | eAsistent |
OŠ KAJETANA KOVIČA POLJČANE | wordpress | Arnes | ne | eAsistent |
OŠ CIRKULANE-ZAVRČ | wordpress | Arnes | ne | Lo.Polis |
Izbral sem si 5 osnovnih šol, in poiskal kakšne storitve uporabljajo za beleženje pouka, ocen, in kako imajo narejene spletne strani. Večina šol, razen svoje bivše, OŠ Gorišnica, uporabljajo wordpress kot podlaga za njihovo spletno stran, naša pa uporablja samostojno stran web5.si. Razvidno je, da je Arnes najpriljubljenejša stran za spletno učilnico, kar pa bi bilo potrjeno tudi, če bi obseg naših šol tudi razširili. Glede ocenjevanja se šole razlikujejo bolj kot ne samo med Lo.Polisom in eAsistentom, je pa dejstvo, da brez digitalnih redovalnic več ne bi šlo. Dostop do oblačnih storitev pa ne najdemo pri nobenih od teh, najverjetneje pa ga bomo čez nekaj časa.
Refleksija ROID
Da ROID lahko poskrbi, za vse IKT storitve na šoli, mora biti dobro usposobljen. Delo obsega vse od pomoči učencem z najosnovnejšimi računalniškimi funckijami do postavitve šolske spletne strani in ostalimi storitvami, ki zahtevajo veliko znanje in sprotno učenje. Je oseba na šoli, ki to more znat v nulo, saj je ROID največkrat samo en. Če se poglobimo v znanja, katera mora ROID vedeti, jih je veliko. Seveda pričakujemo, da razume celotno vsebino v učnem načrtu, že zato, da lahko pomaga učencem. More poznati osnovne termine pri delu z IKT tehnologijo, more poznati omrežja, strežnike, naprave kot so router in modem, razne usmerjevalnike, mora znati upravljati spletne portale, kot so arnes. Seveda mora biti vešč vrlinam za ustvarjanje spletnih strani, torej HTML, CSS, Javascript. Seveda tudi da pozna varnost računalnika in ohranjanje le te.
Ker ne moremo pričakovati, da so ostali učitelji sploh približno toliko digitalno pismeni kot ROID, se velikokrat zgodi, da drugi učitelji prosijo ROID-a za pomoč, glede kakšne IT napake, ki jih sami ne vejo rešiti. Tudi to je delo ROID-a, saj njegovo delo ne obsega samo pomoč učencem in šoli, temveč tudi pomoč drugi sodelavcem. Ker je ROID tudi skrbnik šolske spletne identitete, ima večkrat nalogo, da na portalu zapisuje in vnaša podatke ostalih delavcev šole kot tudi učencev. Torej, če se vprašamo. Komu dejansko na šoli pomaga ROID?
Odgovor je vsem, ki pomoč potrebujejo. Če učenci računalništva nekaj ne vedo, bodo seveda za to vprašali roida. Če bo šola kupovala novo računalniško opremo, bo seveda ROID tisti, ki bo imel zadnjo besedo pri določenih stvareh. Če kateri učitelj se ne znajde z tehnologijo, ki mu je ponujena, ima na voljo ROID-a, da mu obrazloži.
Te različne storitve ( ARNES, eAsistent, itd..) imajo več namenov oz. vlog, katere igrajo v šolskem sistemu. Njihova temeljna naloga je, da učencem in učiteljem olajšajo delo. ( učitelji nerabijo fizično pisat v redovalnice, učiteljica nerabi učencem fizično posojat gradivo, saj ga imajo na spletni učilnici). Kar pa ponujajo še zraven, pa je to da se učenec posredno spoznava in uči z temi pripomočki in izboljšuje svojo digitalno pismenost.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna.