PN1: Algoritmično razmišljanje
Učna ura se nanaša na področje algoritmi in je primerna za učence druge triade (4. do 6. razred), ki obiskujejo neobvezni izbirni predmet Računalništvo.
Operativni cilji:
Učenci:
- razumejo pojem algoritem,
- znajo vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov,
- znajo z algoritmom predstaviti preprosto opravilo,
- algoritem predstavijo simbolno (z diagramom poteka) ali s pomočjo navodil v preprostem jeziku,
- sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug,
- spoznajo, da lahko obstaja več rešitev za isto nalogo,
- prepoznajo in znajo odpraviti napake v svojem programu.
Potek učne ure:
Za uvodno motivacijo bi se učenci razdelili v pare in vsak par bi dobil svojo temo, katero bi opisal z algoritmom – torej nekimi navodili v preprostem jeziku. Primeri tem bi bili: peka piškotov, zavijanje daril,… Nato pa bi vsak par predstavil svoj algoritem ter se s sošolci pogovoril, kaj bi oni naredili drugače oziroma kaj bi dopolnili.
V osrednjem delu učne ure bi učenci spoznali aplikacijo Teci Marko!. Vsak posameznik bi si izbral svoj lik – Marka ali Sofijo in samostojno reševal stopnje (tema: džungla) od 1 do 9. Kdor bi prej končal, bi si lahko ogledal tudi stopnje v zimski temi in jih poskusil rešiti. Medtem bi ves čas hodila naokrog ter spremljala, če se komu zatakne.
Na koncu ure pa bi učencem razdelila učne liste, s katerimi bi utrdili svoje znanje. Prva naloga je namenjena individualnemu reševanju, medtem ko pri drugi nalogi del naloge rešujejo v dvojicah (s sosedom). Rešitve bi na koncu tudi preverili.
Učni list: Algoritmično razmišljanje
VIRI:
- Vaja 4 v spletni učilnici,
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. (2013). Program osnovna šola – računalništvo – neobvezni izbirni predmet – Učni načrt. Pridobljeno 25.6.2020, s Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf.