PN3: Oblikovanje besedil in delo s podatki, sodelovanje in delo v oblaku
Medpredmetno povezane učne ure (MAT in UBE) na temo oblikovanje besedil in delom z podatki.
Umestitev: Medpredmetna povezava izbirnega predmeta računalništvo ter matematike (tema: Geometrija in merjenje) v 7. razredu osnovne šole.
Operativni učni cilji:
Učenci:
- Opišejo trikotnik (označijo oglišča, stranice, kote)
- Računajo obseg in ploščino trikotnika z uporabo obrazcev
- Opišejo in poimenujejo štirikotnik ter ga označijo (oglišča, stranice, diagonalo)
- Prepoznajo osno simetrične in središčno simetrične štirikotnika (enakokrak trapez, deltoid, paralelogram) ter opišejo njihove lastnosti
- Izračunajo obseg in ploščino paralelograma, trapeza, romba in deltoida z uporabo obrazca
Učenci znajo:
- Predstaviti informacijo z več podatki
- Z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati
- Z risarskim programom izdelati računalniško točkovano sliko in jo vriniti v besedilo
- Z urejevalnikom besedil dopolniti besedilo in ga urediti
- Vnesti in oblikovati podatke v preglednico
- Shraniti izdelek na disk in ga natisniti
Metode in oblike dela:
- Učna metoda razlage, demonstracije
- Frontalna učna oblika, delo v dvojicah, individualna oblika dela
Opis aktivnosti in nalog:
Učenci bi pred to aktivnostjo že spoznali vso potrebno znanje o likih, ki jih bomo obravnavali. Tako da bi ta aktivnost služila bolj ponavljanju kot pa usvajanju nove učne vsebine.
Na začetku ure bi se učenci razdelili v pare. Vsak par bi dobil svojo besedilno datoteko ter tabelo v katero bodo dopisovali svoje podatke (vsi enako, neizpolnjeno). Nato bi učiteljica učencem razložila, kako bo aktivnost potekala. In sicer, v razredu, se skriva 6 predmetov, ki so podobni že poznanim likom (krog, kvadrat, pravokotnik, deltoid, romb ter paralelogram. Učenci morajo te predmete poiskati. Na zadnji strani predmetov, so napisani podatki, katere morajo vnesti v tabelo in izračunati obseg in ploščino danega predmeta (lika). Poleg tega, morajo v besedilno datoteko napisati čim več lastnosti najdenega lika, osnovni formuli za obseg in ploščino ter s pomočjo programa Risar še narisati ter ga vriniti v besedilo. Tabela naj bo izpolnjena pregledno, besedilo v njej naj bo urejeno. Obe datoteki izpolnjujeta oba učenca, vsak na svojem računalniku. Ko sta datoteki v celoti izpolnjeni sta z aktivnostjo zaključila.
Učiteljica pred začetkom aktivnosti prikaže primer enega lika, ki ga ima vnaprej pripravljenega (tega lika učenci ne iščejo).
Za konec, bi preverili znanje (individualno) še s programom Kahoot. Preglednico in besedilo bi učenci shranili ter ju natisnili, ker bi bili odlični za pomoč pri nadaljnjem učenju.
Datoteki:
Orodja, aplikacije potrebni za realizacijo: Office 365 – Excel (za tabelo), Word (za lastnosti, formule), Risar (za skico lika), Kahoot (za preverjanje znanja).
Preverjanje znanja ob koncu ure: Kahoot
Viri:
- Labernik, Z. in Flere, D. (ur.). (2002). Učni načrt za izbirni predmet: RAČUNALNIŠTVO. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 25.6 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf
- Štrukelj, A. (ur.). (2011). Program osnovna šola. MATEMATIKA. Učni načrt. Ljubljana: Ministrstvo RS za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 25.6 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_matematika.pdf
- Valenčič Zuljan, M. (2020). Didaktika – DU, gradivo za študente. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.