Animacija
Umestitev animacije v učni načrt glede na njegove sestavine
Animacija je hitro menjavanje slik s katerimi lahko ustvarimo animirani film(3D,2D). Animacijo lahko učencem predstavimo glede na učni načrt oziroma na opredelitev predmeta pri izbirnemu predmetu iz računalništva in to konkretno pri multimediji.
Z umestitvijo animacije v učni načrt lahko dosežemo glede na splošne cilje predmeta oziroma s temi cilji lahko zajamemo spretnosti in znanja, ki jih želimo, da jih učenec ali učenka doseže. To so:
- spremljajo razvoj računalniške tehnologije,
- pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne, računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb,
- razvijajo komunikacijske zmožnosti,
- oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje ter vrednotenje lepega,
- razvijajo sposobnost in odgovornost za sodelovanje v skupini ter si krepijo pozitivno samo podobo,
- razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine( avtorske pravice) in osebnosti(zaščita podatkov),
- bogatijo svoj jezikovni zaklad in skrbijo za pravilno slovensko izražanje.
Glede na operativne cilje predmeta lahko z animacijo pri učencih in učenkah dosežemo cilje kot so:
- Osnove informatike in računalništva – kjer morajo učenci našteti različne medije za predstavitev informacije, kjer jih uporabljajo in razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske,
- obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije – predstaviti informacijo z več mediji, izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije, uporabiti slikovne zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev in opisati področja, kjer so uporabljali računalnik.
Pri teh ciljih se lahko povežemo tudi z drugimi predmeti kot so glasba, likovna vzgoja, slovenščina, …
Specialnodidaktična priporočila so naslednja točka učnega načrta. Glede na to, da učenci spoznavajo pomen in vlogo računalništva v sodobni družbi lahko učenci pri izdelavi animacije obdelujejo, oblikujejo in predstavijo informacije oziroma izdelek, ki jih zanima pri delu doma, v šoli in zabavi. Učence in učenke je potrebno usmeriti tako, da bodo ideje za njihove animacije izvirale iz okolja, ki jim je blizu in zanimiv. Z vsakim posameznikom se potrebno pogovoriti kakšne možnosti jim nudi informacija za njeno obdelavo, oblikovanje in predstavitev. Učenci in učenke izdelajo animacijo v skupini po lastni izbiri in vsebino nato predstavijo ostalim sošolcem in sošolkam. Učitelj mora tu paziti, da učence le usmerja in da ne vsiljuje lastnega mnenja oziroma ideje. Pri delu jih mora spodbujati in motivirati, vendar prav tako opozarjati na napake. Učitelj mora vsakemu učencu in učenki omogočiti dovolj časa za izdelavo izdelka.
Oceno se pri predmetu pridobi z eno ustno oceno in eno oceno izdelka. Ustno se ocenjuje z pogovorom med izdelavo izdelka, kjer preverimo ali učenec zna uporabiti postopke za izdelavo animacije, ve kateri postopki so to in da jih zna zagovarjati zakaj jih je uporabil. Pri ocenjevanju izdelka pa preverimo uporabo znanja, kakovost izdelave predstavitve in njene izvedbe ter uporabo informacijskih tehnologij.
Minimalno znanje, ki ga more učenec ali učenka doseči je:
- urejanje slik v besedilu,
- opisati področja, kjer so uporabljali računalnik,
- našteti različne medije za predstavitev informacije.
Temeljno doseženo znanje učenca je:
- uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz interneta,
- razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske,
- predstaviti informacijo z več mediji,
- izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije.
Zahtevnejše znanje pa pri temu izdelku glede na učni načrt težje ocenimo.
Programi za izvedbo izdelka oziroma aplikacije
Za izvedbo animacije so za učenčevo uporabo primerni TupiTube, OpenToonz in PhotoScape. Operacijski sistem OpenToonz in PhotoScape-a je windows, medtem ko je operacijski sistem TupiTube-a android ali windows. Vsi trije programi uporabljajo angleški jezik. Glede na prijaznost vmesnika je najbolj prijazen za uporabo TupiTube in PhotoScape, vendar je PhotoScape bolj zahteven za uporabo. Najmanj prijazen in najbolj zahteven pa je OpenToonz.
Opis programa oziroma aplikacije
TupiTube je vsebinsko zelo enostavno narejena, če gledamo aplikacijo. Računalniška različica je malo zahtevnejša za uporabo vendar še vedno dovolj enostavna. Programska oprema omogoča risanje risb, ki jih nato spremeni v animacijo. Uporaba aplikacija je zelo enostavna ter uporablja angleški jezik. Za učence je ta aplikacija odlična , saj je enostavna za uporabo. Izdelek, ki bi ga učenci lahko naredili je kakšno enostavno animacijo kot je naprimer nabiranje rož.
Povezave, ki lahko učitelj ali učenci uporabijo za učenje programske opreme:
- TupiTube(YouTube)
- Learn Tupi
- Tupi(Revolvy)