ALGORITMIČNO RAZMIŠLJANJE
Operativni učni cilji:
- Učenci razumejo pojem algoritma,
- učenci znajo vsakdanji problem opisati kot zaporje korakov,
- učenci znajo z algoritmom predstaviti preprosto opravilo,
- učenci sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug,
- učenci znajo dokončati in spremeniti algoritem,
- učenci znajo povezati več algoritmov v celoto, ki reši neki problem,
- učenci razumejo pojem zanke in ga znajo uporabiti za rešitev problema,
- učenci znajo v algoritem vključiti ponavljanje (zanke).
Vsebinski sklop:
Temo bi uvrstila v vsebino/sklop algoritmi delno pa tudi v sklop programi.
Postopek izvedbe aktivnosti:
Učna ura je namenjena učencem drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja za predmet računalništvi (neobvezni izbirni predmet).
Učno uro bi začela tako, da bi učence razdelila v pare. Eemu iz para bi dala fotografijo hiške in mu naročila, da drugemu po korakih poda navodila, kako naj to hiško nariše na prazen list papirja, brez da bi mu povedal kaj riše ( besede kot so streha, dimnik, okno, vrata ne bi smel reči). Drugi v paru bi to narisal, potem pa bi slike primerjali in videli kako natanča navodila je en dal drugemu. Tako bi učenci videli kako pomembno je, da smo natančni pri podajanju navodil. Potem bi se skupaj naučili oz. ponovili, kaj pomeni algoritem.
Po uvodnem delu ure bi vsak učenec na svojem računalniku odprl spletno stran code. org, zmrznjenka. Ko bi učenci prišli do sopnje, kjer uporabljamo zanke, bi se z njimi o tem pogovorila in jim razložila, da tako krajše zapišemo postopke, ki se ponavljajo. Učenci bi reševali do vključno 13-te stopnje.
Na koncu ure (či bi ostalo kaj časa) ali pa doma, bi učenci rešili še spodnji učni list.
Učni list:
Algoritmi in zanke (učni list)
Viri:
https://code.org/files/hoc-frozen-lp.pdf
https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1