PN2 – Učno gradivo za razvoj računalniškega mišljenja – Algoritmi
Dandanes je težko najti področje, kjer digitalna pismenost in računalniška spretnost nista potrebni. Zato menim, da je potrebno razvijati računalniške spretnosti že pri mladih letih. V ta namen sem pripravil učno gradivo za učence drugega triletja, preko katerega lahko spoznajo osnove algoritmov. Za pripravo učnih ur sem si pomagal z aplikacijama Teci Marko in Google doodle-om iz leta 2017.
Operativni učni cilji:
- Razumejo pojem algoritem
- Znajo vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov
- Sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug
- Znajo algoritem razgraditi na gradnike (podprograme)
- Razumejo pojem zanke in ga znajo uporabiti za rešitev problema
- Prepoznajo in znajo odpraviti napake v svojem programu
Pogojni učni cilji:
- Znajo v algoritem vključiti ponavljanje (zanke)
- Znajo najti ustrezno orodje ali funkcijo, s katerim rešijo problem
Gradivo je pripravljeno za blok uro (90min), saj sta obe aplikaciji tesno povezani.
Potek ure:
- Razlaga pojma algoritem s podanimi primeri iz življenja(15 min)
- Razlaga igre (živa ponazoritev igre teci marko) in priprava poligona (5 min)
- Igranje (30 min)
- Evalvacija (10 min)
- Igranje Google Doodle-a (20min)
Za svojo prvo učno uro, bi si pomagal z aplikacijo Teci Marko. Učenci, bi prostovoljno izbrali osebo, ki bo igral Markota. Markotu bi sestavili poligon iz predmetov (npr. šolske torbe) in določili kje se lahko premika. Vsak primer bi narisali na tablo, za lažjo vizualizacijo. Vsak iz razreda bi na list napisal če naj gre naprej, se obrne levo, desno, preskoči objekt… Marko pa bi potlej izvedel nekaj navodil. Po izvedbi bi presodili, kje so bile napake oziroma, če se da kaj izboljšati. Pred izvedbo bi navodilo zapisali na tablo za lažje sledenje.
V nadaljevanju bi pregledali razumevanje s pomočjo primerov iz učnega lista in Google Doodle-a. Reševanje je mogoče v parih ali samostojno.
Delovni_list_algoritmi © 2024 by Jure Željko is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Delovni_list_algoritmi_rešitve © 2024 by Jure Željko is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Google_bunny-rešitve © 2024 by Jure Željko is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Viri:
Krajnc, R. (2013). Učni načrt – Računalništvo: neobvezni izbirni predmet. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/Neobvezni/Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf
Allcancode (b. d.). Teci Marko! https://runmarco.allcancode.com/
Google (4. 12. 2017). Celebrating 50 years of Kids Coding. https://doodles.google/doodle/celebrating-50-years-of-kids-coding/