MULTIMEDIJA IN ROID
Uradni naziv roida je računalničar-organizator informacijskih dejavnosti. Zaposlen je v vzgojno izobraževalnih ustanovah, za delo pa zadostuje strokovna izobrazba profesorja razrednega pouka ali predmetnega pouka, računalništvo in informatika ter opravljen strokovni izpit.
Osnovna naloga računalnikarja je usmerjena v delo z učenci pri izvajanju učno-vzgojnega procesa z uporabo računalnika, pri določanju teh nalog in obveznosti pa se zavod opira na predpise in letne delovne načrte. Nekateri učitelji različnih predmetov še ne obvladajo postopkov, s katerimi bi suvereno izvajali učno-vzgojni proces in jim delo z računalnikom predstavlja težavo. Takrat k delu pristopi roid in se skupaj z učiteljem lotita izpeljave šolske ure, tako pri načrtovanju kot pri sami izvedbi pouka. Z učiteljem se izmenjujeta in dopolnjujeta, odvisno glede na oblike, načine in vsebine dela z informacijsko tehnologijo.
Poleg že naštetih del pa se računalnikar ukvarja tudi z izobraževanjem in obveščanjem učiteljev, namešča in skrbi za programsko opremo, njeno delovanje in antivirusno zaščito v šolskem omrežju. Prav tako skrbi za nemoteno delovanje računalniške strojne in dodatne IKT opreme ter sodeluje s servisi in pri svetovanju nabave in uporabe le teh. Hkrati skrbi tudi za razna uporabniška imena, shemo omrežja, varnost podatkov na strežnikih ter usmerja učence in učitelje k uporabi omrežja oziroma interneta.
Skratka roid omogoča, da delo z informacijsko komunikacijskimi tehnologijami poteka čim bolj nemoteno in uspešno. Da učinkovito dosega zastavljene cilje, mora računalnikar imeti znanja z različnih področij. V prvi vrsti je potrebno znanje dela z računalnikom, da lahko pouk, razne prireditve in konference poteka brez večjih težav. Nato delo zahteva tudi znanje računalništva in računalniških vsebin, da v primeru težav čim bolj ugodno le te rešijo. To pa tudi ni vse, kar mora roid znati. Potrebne so tudi komunikacijske sposobnosti, ki nudijo razumevanje med učiteljem in računalnikarjem in posredovanje znanja pri raznih raziskovalnih projektih.
Menim, da je delo računalnikarja na šoli zelo pomembno z velikim razponom, saj se loteva mnogih področij. Njegovo delo je pomembno, saj vpliva na nadaljnji razvoj znanja, uporabe in sposobnosti pri delu z računalnikom. Ključnost teh nalog se je opazilo predvsem v zadnjih dveh letih pandemija, saj brez poznanih postopkov za uporabo didaktične programske opreme pouka na daljavo skoraj ni bilo mogoče izvesti. Zato se mi zdi, da je naziv in poklic računalnikarja glede na poglavitnost njegovih del pri izobrazbi še vedno premalo cenjena.
Vir: http://www.fmalgaja.si/files/2015/03/opis-delovnih-mest.pdf
This work is licensed under CC BY 4.0