Opis PO in povezava z UN: Zvok

Pod tematski sklop za obravnavo imam zvok, ki spada pod multimedijo.

Splošni cilji predmeta: 

  • spoznavajo osnovne pojme računalništva in vlogo ter pomen računalniške tehnologije v sodobni družbi,
  • spremljajo razvoj računalniške tehnologije,
  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb,
  • oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje ter vrednotenje lepega,
  • pridobivajo sposobnost samostojnega reševanja problemov,
  • razvijajo sposobnost in odgovornost za sodelovanje v skupini ter si krepijo pozitivno samopodobo,
  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov).

Operativni cilji predmeta (MME)- Obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije:

  • predstaviti informacijo z več mediji,
  • izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije,
  • uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev,
  • opisati področja, kjer so uporabljali računalnik.

Specialno didaktična priporočila:

  1. Pri pouku predmetov s področja računalništva učenci in učenke spoznavajo pomen in vlogo računalnika v sodobni družbi. Pri tem z njim iščejo, zbirajo, obdelajo, predstavijo in vrednotijo različne zvoke, ki jih zaznajo pri delu doma, v šoli in pri zabavi. Pri tem se posvetujejo tudi z učitelji drugih predmetov recimo z učiteljem glasbe in fizike, kjer dobijo dva različna pogleda na zvok.
  2. Snov naj ne vsebuje napotkov za neposredno delo, ampak naj učenkam in učencem odpira možnosti za uspešno in učinkovito uporabo računalnikov.
  3. Vsebine neposrednega pouka ob računalnikih se navezujejo na teoretična spoznanja. Pri tem učenci in učenke v skupinah z računalniki izdelajo različne zvočne izdelke. V tem smislu  v tretjem letu izdelajo preprosto multimedijsko predstavitev, s katero predstavijo drugim učencem in učenkam določeno informacijo iz okolja (npr. svojo družino, kaj počnejo v prostem času itd.).

Ocenjevanje:

Pri predmetu dobi učenka oziroma učenec najmanj eno ustno oceno in eno oceno izdelka.

Pri ustnem ocenjevanju vrednotimo uporabo znanja in razumevanje uporabe programske opreme, uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri uporabi programov za zvok. Vse skupaj izvedemo kar s pogovorom med izdelavo izdelka.

Pri ocenjevanju izdelka vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe programske opreme oziroma računalnika, kakovost izvedene predstavitve izdelka, kakovost izvedene predstavitve in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij. Pri tem ocenjujemo, kako učenec oziroma učenka obdeluje podatke z določenim programom na računalniku, pripravi in izvede predstavitev izbranega programa, vrednoti uporabljene podatke in razlaga dobljene spremembe, ki jih je uvedla in tolmači uporabljene postopke.

Katalog znanja:

Minimalno znanje:

  • našteti različne medije za predstavitev informacije.

Temeljno znanje:

  • uporabiti  zvočne in druge podatke iz interneta,
  • ovrednotiti podatke na internetu, jih dopolniti in vključiti v svojo predstavitev,
  • razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske,
  • predstaviti informacijo z več zvočnimi mediji,
  • izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije.

Programi za delo z zvokom:

  1. Audacity: Gre za brezplačni in eden izmed najpreprostejših programov za urejanje zvoka. Z njim lahko zvok urejate, ga snemate ali pa dodajate zvočne efekte v Windows, Mac OS X, GNU / Linux in drugih operacijskih sistemih. Primeren je za začetnike, kot tudi za tiste, ki majo iz tega področja že več znanja. Je v slovenskem jeziku.
  2. Power Sound Editor: Je program, ki je na voljo v angleščini in zgolj za Windows operacijski sistem. Torej slabost je, da nobena različica ni na voljo za Mac OS X in druge sisteme. Poseben je v tem, da vsebuje posebna orodja, s katerimi lahko odstraniš zvoke iz ozadja, ki te motijo in s tem pridobiš čistejši zvok. Za uporabno ni zahteven, saj imaš veliko ikon takoj na voljo. Tako da je namenjen tudi za začetnike.
  3. Ardour: Osnovna različica je brezplačna, ki deluje  v Microsoft Windows, Mac OS X 10.6 in novejšem ter Linuxu, pri čemer priporočajo vsaj 2 GB RAM. Z njim lahko zvok urejamo, snemamo ali mešamo. Za uporabo ni zahteven, a je vseeno primeren tudi za profesionalce. Je v angleškem jeziku.

Audacity:

Osnovni koncepti so: da lahko s pomočjo mikrofona in slušalk snemamo zvok v živo, uvažamo in urejamo druge zvočne datoteke v MP3 ali WAV formatu, zvok lahko urejamo, tako da, izrezujemo, kopiramo, lepimo, režemo in mešamo, prav tako zvišujemo in znižujemo glasnost ali šum, dodajamo odmev, režemo premore, spreminjamo hitrost in tempo posnetka ter samodejno iskanje posnetka, prav tako lahko na koncu to obdelano zvočno datoteko v ustreznem formatu izvozimo in uporabimo kje drugje. Kot že prej omenjeno je brezplačen in v slovenskem jeziku. Grafični vmesnik je izredno preprost za uporabo, a vseeno ob enem profesionalen in uporaben tudi za kaj kompleksnejšega.

Uporabne povezave:

  1. http://gradiva.txt.si/av-komunikacije/zvok-2/, kjer so praktične vaje, ki jih lahko učitelji dodelijo učencem in tudi kratek pregled celotne snovi.
  2. https://www.youtube.com/watch?v=rZO3Gv7th-Y, predstavitev programa v slovenščini ter ustvarjanjem z njim, na koncu pa še posnetek objavljen na YouTubu.
  3. https://www.youtube.com/watch?v=aCisC3sHneM, predstavitev programa v angleščini, za začetnike.

Ideja za izdelek:

Vsi učenci in učenke bi prijeli isti posnetek, torej najprej bi se ga naučili naložiti, nato pa bi imeli nalogo, da ga po svoje uredijo. Torej kaj izrežejo, kakšen zvok dodajo, poskušajo različne stvari in raziskujejo kaj vse jim urejevalnik ponuja. Na koncu bi posnetke poslušali in videli kako vsakemu drugače deluje domišljija.

(Skupno 26 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost