7. KV: Računalniška omrežja in ROID

Ime šoleEnotna identifikacijaSpletna stran šoleSpletna učilnica/zbornicaOblačne storitveUpravljanje VIZ
OŠ Idrijasio.mdmWordPressArnes učilniceOffice365Lo.Polis
OŠ Poljesio.mdmWeeblyArnes/Google Classroom/WeeblyGoogle AppseAsistent
OŠ Colsio.mdmWordPressArnes učilnice//
OŠ Igsio.mdmWordPressArnes učilniceOffice365Lo.Polis
OŠ Kanalsio.mdmWordPressArnes učilniceOffice365eAsistent

Analiza

Vse spletne strani za enotno identifikacijo uporabljajo sio.mdm. Vse osnovne šole razen OŠ Polje uporabljajo za spletno stran WordPress in Arnes učilnice za spletne učilnice, OŠ Polje pa za spletno stran uporablja Weebly ter poleg Arnes učilnice še Google Classroom in e-zbornico na Weebly. Za osnovno šolo Col sem dobil najmanj podatkov. Za oblačne storitve sem opazil, da se je večina osnovnih šol odločilo za oblačno storitev Office365, ki jo ponujajo brezplačno svojim učencem. Za upravljanje VIZ, pa so ugotovitve take, da se uporablja tako eAsistent kot Lo.Polis. Ugotovil sem tudi, da OŠ Col, za katero nisem pridobil podatka za upravljanje VIZ, da so konzorcijski partner v projektu Inovativna učna okolja podprta z IKT – inovativna pedagogika 1:1, kjer je vključenih 75 VIZ, med katerimi je 18 razvojnih, ostale pa implementacijske. 

Refleksija

Katera znanja potrebuje ROID, da lahko skrbi za storitve?

ROID potrebuje znanja za upravljanje računalniškega omrežja, programske in strojne opreme. Pomembno je predvsem, da je seznanjen z vsemi storitvami, ki jih osnovna šola uporablja in je usposobljen za le-te. Prav tako je pomembno, da je na tekočem, spremlja vse novosti in vplive nove tehnologije na pouk ter pripomore k izboljšanju le teh storitev.

S kom vse mora ROID sodelovati na šoli in na kakšen način?

ROID mora sodelovati z vsemi sodelavci in administracijo šole. Njegova glavna naloga je predvsem učiteljem svetovati in pomagati pri uporabi IKT ter jih občasno obveščati o novostih in spremembah. Sodelovanje z administracijo pa je potrebno za proračun, ki je namenjen IKT ipd.

Kakšen je temeljni namen uporabe storitev?

Temeljni namen uporabe teh storitev je olajšanje delo tako učiteljem kot učencem, saj kako bi potekalo šolstvo npr. brez spletnih učilnic, kjer učenci dostopajo do gradiva, ki je za njih namenjen, spletne strani za obveščanje tako učencev kot staršev itd. To se je verjetno zelo poznalo sedaj med korono krizo, kjer so učenci v večini dobivali navodila za učenje na spletne učilnice ter starši obvestila in novice na spletni strani šole.

Mnenje

Menim, da je vloga ROID-a v šolah zelo pomembna vloga in je bila predvsem sedaj med korono krizo tudi otežena, za to je res pomembno, da ROID obvlada vse to znanje na področju IKT ter pomaga sodelavcem pri uporabi le-te. Poudariti moram tudi to, da je ROID res obvezna funkcija, ki verjamem, da bi bila nepogrešljiva in menim, da se je njegov položaj zlasti sedaj zelo povečal in začel bolj ceniti. Ker zavedati se moramo, da kaj se bi zgodilo, če bi spletna stran oziroma spletna učilnica, ki jo je šola postavila sama, prenehovala delovati, ter na voljo ne bi bilo nobenega ROID-a, ki bi lahko to situacijo takoj odpravil.

7. KV: Računalniška omrežja in ROID by ardmen is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

(Skupno 43 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost