3.KV: Scratch in alternative – Blockly
Navodila naloge
V programskem okolju Blockly sestavi program pri katerem uporabnik vpiše neko število, program pa mu vrne števke tega števila. Program naj sprejme le pozitivna števila. Števke naj se vrstijo po naslednjem vrstnem redu: enica, desetica, stotica…
Uporabite Blockly slo online urejevalnik.
Ciljna publika
Učenci izbirnega predmeta računalništvo v 9. razredu, ali pa dijaki v srednji šoli z že nekaj predznanja o programiranju z bloki (kako ustvariti program, kako delujejo bloki). Priporoča se tudi predznanje kako delujejo pogojni stavki in zanke, lahko pa se ta naloga uporabi tudi kot vaja za utrjevanje zank in pogojnih stavkov.
Učni cilji
Učenec osvoji uporabo pogojnega stavka in preproste zanke. Učenec ve, kdaj in na kakšen način uporabiti zanko v programu.
Rešitev
Rešitev naloge je dokaj preprosta. Najprej definiramo spremenljivko, ki ji bomo rekli i in ji pripišemo vrednost. Najprej moramo preverit, če je število pozitivno, to storimo s pogojnim stavkom, ki pravi, naj bo i večji ali enak 0. Če število i ne ustreza pogoju javimo napako, drugače pa se lotimo izpisovanja posameznih števk. Posamezno števko bomo iz števila i dobili tako, da bomo gledali ostanek pri deljenju z 10 za kar potrebujemo zanko. Torej naredimo zanko, ki pa mora imeti omejitev oziroma pogoj za izstop iz zanke, glede na to, da bomo število ponovno in ponovno delili z 10, bi se bilo pametno ustaviti pri 0, drugače se bomo le »za ciklali«. Torej damo za pogoj, da se zanka izvaja dokler i ne bo enak 0. Znotraj zanke je potreben nato le še izpis ostanka pri deljenju števila i z 10 in da i nastavimo tako, da ostane brez zadnje števke, to storimo s celoštevilskim deljenjem s 10. Program končan.
Slika programa
Prispevek in slike so pod licenco CC BY-SA 4.0.