Aktivnost KV3: Scratch in alternative
Tema
Izbral sem si slovensko različico Blockly-ja ki se nahaja tu: https://lusy.fri.uni-lj.si/ucbenik/prog/editor.html. Poleg tega, da je prevedeno v Slovenski jezik, imamo na spletni strani tudi E-učbenik, v katerem je razloženo kaj programiranje je in kako se naučimo osnovnega algoritmičnega razmišljanja. Opisane so tudi vsi “delčki”. Za razliko od Pišeka, kjer so naloge na nek način “kategorizirane” in ni vedno vseh gradnikov na voljo, imamo na omenjenem portalu možnost uporabe vseh ti. “delčkov”, prijava ni potrebna in zgoraj desno imamo zelo priročen iskalnik.
Naloga
Najbrž se še spomnete, kako ste se pri matematiki v 1. triadi učili poštevanko. Danes se boste naučili napisati program, ki izpiše poštevanko števil od 1 do 10, tako da vsako število deli z vsakim. Izpis naj izgleda takole (pazite na presledke med operatorji x in =):
“1 x 1 = 1”
“1 x 2 = 2”
…
“1 x 10 = 10”
“2 x 1 = 2”
itn.
Nasvet: uporabite dve for zanki.
Ciljna publika in umestitev v učni načrt
Ciljna publika
Ciljna publika so učenci 3. triade, ki izberejo kot izbirni predmet “Urejanje besedil” in so že osvojili osnove, torej da znajo oblikovati dokument v Microsoft Word-u. Naloga je po zahtevnosti lažja in gre predstavljena, ko otrokom predstavimo orodje Blockly in osnovne gradnike. Pred tem skupaj rešimo nekaj primerov.
Učni cilji
– Napisati algoritem, ki reši zahtevnejši, vendar njim znan in razumljiv problem.
– Izdelati in spremeniti računalniški program z zanko in vejiščem.
Rešitev naloge
Viri
- Učni načrt, Program osnovna šola, Računalništvo (Neobvezni izbirni predmet). Pridobljeno 21.8.2020 iz https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/Neobvezni/Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf
- Slikovno programiranje. Pridobljeno dne 21.8.2020 na: https://lusy.fri.uni-lj.si/ucbenik/prog/