KV 6: Oblikovanje besedil in delo s podatki v oblaku
Urejanje besedil se pojavi v kurikulu za 3. triado in ima naslednje operativne cilje:
• predstaviti informacijo z več podatki
• našteti različne načine zapisa podatkov
• razlikovati programsko in strojno opremo računalnika in opisati njune naloge
• našteti enote strojne opreme računalnika, razložiti, zakaj jih uporabljamo, in opredeliti kriterije, po katerih vrednotimo njihovo k-kakovost
• izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu
• v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz
• izdelati svoje področje, ga preimenovati in zbrisati
• z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati
• z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo
Poleg teh operativnih ciljev pa želimo, da učenci osvojijo naslednja temeljna znanja:
• v obravnavanem programu uporabiti ustrezen ukaz
• urediti sliko v besedilu
• razložiti, zakaj ima računalnik več enot
• prepisati datoteke iz ene računalnike enote na drugo
• predstaviti informacijo z več podatki
• opredeliti kriterije, po katerih vrednotimo kakovost strojne opreme računalnika
• opisati področja, kjer so uporabljali računalnik
• opisati naloge strojne in programske opreme računalnika
• na[teti različne načine zapisa podatkov
• iz informacije izluščiti dejstva
Urejanje besedil lahko povežemo z različnimi predmeti kot na primer likovna, glasbena in tehnična vzgoja, slovenščina, likovna vzgoja, angleški jezik. Poleg teh pa lahko vpeljemo urejanje besedil k praktično vsakemu predmetu. Če vzamemo za ponazoritev slovenščino lahko učencem damo neobdelan tekst z navodili po katerih ta tekst oblikujejo. Enako velja za angleščino. Pri likovni vzgoji se lahko naučijo kako se shrani sliko in jo vstavi v besedilo itd.
Večina šol se pri aktualizaciji tega odloča za paket Office 365 ali pa z različno prosto dostopno programsko opremo kot je na primer Open Office, Libre Office, Google Drive, One Drive, itd. Prav tako je za prikaz uporabe oblačnih storitev to nekoliko manj poudarjeno, saj lahko le pokažemo katero storitev se splača uporabljati, koliko prostora nam je na voljo zastonj in z plačilom ter kako se datoteke v oblak nalaga (za tiste, ki tega še niso počeli). Najboljši način prikaza uporabe oblačnih storitev za učence je prav ta, da čim več gradiva posredujemo prek njih in jim na ta način postanejo bolj domače.
Učenci morajo pridobiti princip načina uporabe programov kot so Word, Excel, Powerpoint, itd., saj jim ta znanja lahko zelo pripomorejo pri iskanju službe ali pa pri samem delu v službi, ker večino komunikacije in dela poteka prek teh vrst programov. Prav tako se morajo naučiti do neke mere uporabljati oblačne storitve, da lahko enostavno pošiljajo datoteke prek spleta ali pa jih tam tudi začasno shranjujejo, če nimajo dostopa do drugega načina shranjevanja – USB, SSD, HDD, itd.