KV2: Digitalni odtis in digitalna identiteta
Trenutno živimo v dobi, ko nam veliko pomeni mnenje in dokazovanje drugim. Veliko ljudi na svoja družbena omrežja objavlja velik del svojega življenja, od lokacije kjer se nahajajo, kaj počnejo, celo hrano, ki si jo privoščijo, delijo s svojimi “prijatelji” oziroma sledilci. Vse to, da se “dokažejo” drugim. A s tem za sabo puščajo svoj digitalni odtis, za katerim se lahko skrivajo pasti, ki jih marsikdo ne pričakuje. Pomembno je, da si izbiramo zapletena gesla, da ne objavljamo svojih kontaktnih podatkov in zaklepamo svoj telefon… vse pa se začne že pri majhnih otrocih. Ker se veliko otrok že od malih nog srečuje s tehnologijo in družbenimi omrežji, morajo biti starši tisti, da jih ozavestijo o varni rabi interneta in njegovih posledicah. Velikokrat pa se problem pojavi že pri njih, ko sami objavljajo na splet velik del svojega življenja. Objavljajo celo svoje otroke kot dojenčke in malčke, ne zavedajo pa se, da s tem kršijo njihovo zasebnost in jim že ustvarjajo njihov digitalni odtis. Ta odtis pa lahko na njih v prihodnosti vpliva zelo negativno, saj na te podatke, ki so o njih objavljeni na spletu, ne bodo imeli nobenega vpliva.
Priznam, tudi sama občasno objavim stvari, ki se tičejo mojega življenja. Vendar poskušam to vseeno ozavestiti in čim bolj premisliti, da objavim stvari, ki me ne bodo zaznamovale. Še posebej, če je na fotografiji oziroma objavi nekdo drug, je pomembno, da ne objavljamo brez njegovega dovoljenja. Danes se po mojem mnenju otroci prehitro soočajo z objavljanjem na spletu, starši pa še sami niso dobro ozaveščeni o tem. Sploh znani ljudje, kot so danes “influenserji” mislim, da ne vedo, kako lahko vse te slike, videoposnetki in objave kasneje na njihove otroke vplivajo. Velik problem je tudi v tem, da velikokrat starši otrokom “porinejo” telefon v roke, da jih zamotijo, nadzora nad tem, kaj počnejo, pa žal nimajo. Kot učitelji in ROID-i bomo imeli pomembno vlogo pri tem, da bomo otrokom predstavili splet na poučen način in jih spoznali s pastmi, ki jih lahko doletijo. Ozavestiti jih moramo o pravilih ravnanja z internetom, da svojih dejanj “samo zaradi števila všečkov” v prihodnosti ne bodo obžalovali.