Aktivnost KV4: Multimedija in ROID

Moj izdelek naslovnice šolskega časopisa:

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons – priznanje avtorstva.

ROID ali računalnikar organizator informacijskih dejavnosti je strokovnjak za računalništvo, ki organizira, koordinira in vodi informacijsko dejavnost na šoli s pomočjo računalniške tehnologije, je nosilec in načrtovalec uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v šoli.  Osnovna naloga računalnikarja je usmerjena v delo z učenci pri izvajanju učno-vzgojnega procesa z uporabo računalnika. Računalnikar sodeluje pri izvedbi učno-vzgojnega procesa pri tistih predmetih, kjer učitelji predmeta še ne zmorejo sami izvajati pouka z uporabo računalnika, ker suvereno ne obvladujejo postopkov, ki so potrebni za uporabo didaktične programske opreme. Računalnikar se tako skupaj z učiteljem predmeta pripravlja na pouk (tj. za učne ure, ki potekajo s pomočjo uporabe računalniške tehnologije) in sodeluje pri njegovi izvedbi. Z učiteljem se izmenjujeta pri učno-vzgojnem procesu, kar je odvisno od oblike dela (individualno delo, skupinsko delo) in načina dela z informacijsko tehnologijo ter vsebine dela z informacijsko tehnologijo. Preostali delež delovnega časa se razporedi na področja izobraževanje učiteljev, programske opreme, strojne opreme, omrežja, razvojno-raziskovalni projekti in ostalo delo.

Na področju multimedije je njegovo delo, da usmerja in vzpodbuja učence in učitelje k uporabi storitev omrežja Internet, skrbi za uporabniška imena in dodeljuje pravice uporabnikom na lokalnem omrežju, skrbi za ažurno shemo omrežja (načini povezav, popisi in opisi računalnikov, usmerjevalnikov, preklopnikov, IP naslovov…), skrbi za evidence uporabnikov za potrebe ARNES-a in skupinska podaljšanja uporabniških imen, skrbi za varnost podatkov na strežnikih in arhiviranje podatkov na strežnikih, v sodelovanju z ravnateljem organizira delo pri objavi spletnih strani šole (je administrator šolskega portala in dodeljuje pravice upravljalcem na spletni strani) ter sodeluje z zunanjimi ponudniki storitev in dodeljuje pravice notranjim uporabnikom (LOPOLIS, LOGOS, portal MŠŠ…).

Za izvrševanje del ROID-a, naj bi učitelj izpolnjeval zahteve kot so pedagoška diploma , nekaj let prakse kot učitelj, aktivnost pri različnih IKT projektih, opravljen podiplomski študij – specializacija za ROID , del obveznosti še vedno kot učitelj določenega predmeta ter ima pomoč tehnika/vzdrževalca.

Moje mnenje o delu ROID je razdeljeno, na eni strani zelo zanimivo, po drugi strani pa zelo težko. Osebno mi je delo zanimivo, ker me področje računalništva zanima in znanja z veseljem usvajam, zato bi ga tudi delila naprej in delala na tem področju. Po drugi strani pa je to verjetno področje, ki se najbolj posodablja in spreminja, zato se mi zdi težko, ker mora biti oseba na mestu ROID vedno v pripravljenosti za učenje novih stvari, se samoiniciativno zanimati za novosti ter jih prenašati naprej na sodelavce in učence, zaradi česar je verjetno težak poklic.

(Skupno 53 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Komentarji: 1

  1. Avatar Zalenka's pravi:

    Kaja, vaša naloga je dobro pripravljena in opravljena.
    Alenka Žerovnik

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost