Algoritmično razmišljanje – Lightbot
Aplikacija: Lightbot
Operativni učni cilji:
- razumejo pojem algoritem,
- znajo vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov,
- algoritem predstavijo simbolno (z diagramom poteka) ali s pomočjo navodil v preprostem jeziku,
- sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug,
- znajo v algoritem vključiti vejitev (če) in ponavljanje (zanke),
- znajo povezati več algoritmov v celoto, ki reši neki problem,
- razumejo pojem zanke in ga znajo uporabiti za rešitev problema,
- prepoznajo in znajo odpraviti napake v svojem programu,
- znajo problem razdeliti na več manjših problemov,
- znajo načrtovati in realizirati rešitev.
Učna ura je primerna za učence 4., 5. in 6. razreda pri neobveznem izbirnem predmetu računalništvo.
Uro bi začela s tem, da bi jim povedala, da programerji upravljajo računalnik s pomočjo določenih ukazov, ki jih razume. Nato bomo mi s pomočjo prostovoljca, ki si bo nadel prevezo čez oči in ga bomo potem postavili nekam v razred tega vodili z ukazi pojdi en korak naprej, obrni se levo in obrni se desno, do vrat za izhod iz učilnice. Te korake bomo pisali na tablo s puščicami. Nato bomo rešili prvi dve nalogi na Učni list kasneje se bomo lotili aplikacije Lightbot na računalnikih. Nazadnje pa bodo v parih rešili se zadnjo nalogo in skrajšali bomo kodo na tabli.
UPORABNE POVEZAVE:
- http://lightbot.com/resources.html
- http://lightbot.com/hoclearn.html
- http://lightbot.com/hour-of-code.html
VIRI:
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. (2013). Računalništvo neobvezni izbirni predmet učni načrt. Pridobljeno shttp://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje.