Algoritmično razmišljanje – Pišek
Aplikacija: Pišek
Operativni učni cilji:
- razumejo pojem algoritem,
- znajo vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov,
- znajo z algoritmom predstaviti preprosto opravilo,
- algoritem predstavijo simbolno (z diagramom poteka) ali s pomočjo navodil v preprostem jeziku,
- sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug,
- znajo v algoritem vključiti vejitev (če) in ponavljanje (zanke),
- znajo algoritem razgraditi na gradnike (podprograme),
- znajo povezati več algoritmov v celoto, ki reši neki problem.
Učna ura je primerna za vso drugo trijado.
Učno uro bi začeli na prostem kjer bi imeli narisano mrežo v mreži pa ovire in eno pobarvano zeleno polje. Naloga učencev bi bila, da bi mene spravili iz enega konca mreže do polja pobarvanega zeleno. z ukazi:
- Naprej,
- nazaj,
- levo
- desno
- obrni se levo
- obrni se desno
s temi ukazi bi me morali spraviti do zelenega polja. Ukaze bi po vrsti napisala zraven tabele tako, da bi na nek način dobili “kodo/program”.
Njihova naslednja naloga bi bila da bi šli v pare. Skupaj bi v paru narisali mrežo in ovire na mreži in od kje do kje morajo priti. Nato bi se pari med seboj zamenjali in bo vsak par moral sodelovati, tako da bo eden hodil po mreži drugi mu bo podajal ukaze.
Za konec ure se bomo preselili v razdred in skupaj odšli reševat naloge na piška. Najprej bi se lotili nalog iz robotka v labirintu.
Učni list: Učni list
Viri:
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. (2013). Računalništvo neobvezni izbirni predmet učni načrt. Pridobljeno s http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje