Programiranje v osnovnih šolah
Kaj sploh je Coding ali programming in zakaj je pomemben za šolstvo?
Programiranje je razvijanje in implementacija različnih različic od ukazov, tako da računalniku omogoča izvedbo neke naloge oziroma problema. Tej ukazi (so napisani v programskih jezikih) so tretirani kot računalniški programi ki omogočajo tekoče delovanje računalnika.
Šolstvo: Najbolj pogoste je govora o computational thinking oziroma o računalniškem mišljenju, saj bi s programiranjem oziroma razvijanje algoritmov spodbujamo oziroma omogočili razvoj računalniškega mišljenja. Zato ga imajo določene države že vključenega v kurikulum (Belgija, Bolgarija, Ciper, Finska,..). Nekatere države pa še delajo na tem da bi vključili coding oziroma programiranje
Imamo pa različne sklope oziroma načine vključevanja računalništva
CILJI | Državi ki imajo tako vključeno v kurikulum |
Razvijanje logičnega mišljenja | BG, CY, CZ, DK, EE, EL, IE, IT, LT, PL, PT, UK (England) ES,.FI,.LU |
Razvijanje programerskih spretnosti | BG, CY, CZ, DK, EE, EL, IE, IT, PL, UK (England), BE.(FL),.ES,.FI,.FR,.LU |
Razvijanje spretnosti na področju reševanja problemov | BG, CY, DK, EE, EL, IE, IT, LT, PL, PT, UK (England) BE.(FL),.ES,.LU |
Razlaganje možnosti zaposlitve v IKT sektorju | CZ, IT, EL, LT, PL, UK (England) ES,.FI,.FR,.LU |
Spodbujanje študentov za smer računalniška znanja na način bolj izobraženih programerjev | BG, CZ, EE, EL, IE, LT, PT, UK (England), ES, FI, FR, LU |
Razvijanje še drugih kompetenc | CY, CZ, EE, IT, UK, ES, FR, LU |
Nas najbolj zanima trenutno razvijanje programerskih spretnosti. Imamo že 16 držav, ki so programiranje uvedle na državni, regionalni in lokalni rani.
V čem se razlikujejo države
Po poimenovanju: Razlike med državami se delajo že med tem kako izrazijo razvoj tega nekateri uporabljajo programing nekateri coding nekateri computational thinking.
Po času vključitve:
Tukaj vidimo da večina držav vključi programiranje v osnovne šole in, da nato tudi nadaljujeo na srednjih šolah. Nekaj držav ima pa različno na vsako regijo drugače.
Pa po načinu vključitve:
Poseben predmet, v standardnem pregledu tehnologije, med predmetno povezovanje:
- Avstrija ima poseben predmet Software Development, pri ostalih dveh kategorijah je pa vse skupaj odvisno od regionalnega kurikuluma,
- Bolgarija vse skupaj obravnava preko informatike,
- Ceška imajo predmet programiranja, pri ostalih dveh kategorijah je pa odvisno od regionalnega kurikuluma,
- Danska pa pri prvih dveh kategorijah odvisno od regionalnega kurikuluma, pri tretji pa vključujejo pri matematiki, tehnologiji in informatiki,
- Finska samo z povezavi z matematiko,
- Madžarska ima predmet informatiko,
- Irska ima predmet programiranje oziroma coding, pri medpredmetnem povezovanju je pa odvisno od regionalnega kurikuluma,
- Izrael ima predmet računalništvo,
- Malta ima isto vključeno kot Izrael,
- Portugalski je odvisno od regije,
- Poljska ima premet informatika,
- Slovaška ima programiranje oziroma informatiko odvisno od regije. Vključejejo tudi v glasbo.
- Španija je pa odvisno od vsake šole posebej, vključujejo pa pri matematiki,
- Anglija imajo računalništvo, ostalo pa je odvisno od regionalnega kurikuluma.
VIRI:
European Schoolnet. (Oktober 2015). Computing our future. Univerza v Ljubljani pedagoška fakulteta.
European Schoolnet. (Oktober 2014). Computing our future. Univerza v Ljubljani pedagoška fakulteta.