OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI V OBLAKU
Učni načrt za obvezni izbirni predmet Računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in dela s podatki vsebuje: opredelitev informacije in podatka, pisanje in oblikovanje sporočila z urejevalnikom besedil, shranitev sporočila, izdelava računalniške slike z risarskim programom, vrivanje slike v besedilo, tiskanje dokumenta, pošiljanje sporočila po elektronski pošti, odgovarjanje na prejeto sporočilo, primerjanje in vrednotenje elementov informacijske tehnologije, pisanje in oblikovanje sporočila z urejevalnikom besedil, dopolnjevanje besedila, izdelava preglednice, risanje grafikona.
Smiselno je načrtovati medpredmetne povezave s tujimi jeziki (besedila in programi v angleščini) in z geografijo ter katerim drugim predmetom v okviru katerega se izvaja naravoslovni dan ali ekskurzija. Učenci lahko tako izdelajo poročilo z izbranim urejevalnikom besedil, si pomagajo s slikami v oblaku in končno verzijo tudi elektronsko oddajo.
Temo bi lahko aktualizirali na primer z delom v google drive. To nam omogoča vzpodbujanje sodelovanja med sošolci, med razredi in z učitelji. Vključujemo lahko tudi medpredmetne povezave s praktično vsemi predmeti. Učitelju pa to omogoča večji nadzor nad potekom dela (kdo je kaj naredil, objavil itd.).
Menim, da se učenci z urejevalniki besedil srečajo že pred udeležbo pri predmetu. Seveda morajo znati delati z osnovnimi orodji, kot so word in excel, morajo pa biti sposobni tudi sami raziskati in uporabiti orodja, ki jih še niso srečali. Poznati morajo tudi oblačne storitve (iskanje podatkov, shranjevanje in objavljanje), ter jih znati uporabljati. Ker je google drive zelo uporabna možnost urejanja in deljenja besedil ter podatkov, se mi zdi primerno da poznajo tudi njegove funkcije in možnosti uporabe. Zavedati se morajo tudi pomena digitalne identitete in spletnega odtisa.