AK 6: Oblikovanje besedil in delo s podatki v oblaku
Učni načrt za Računalništvo med drugim obravnava temo oblikovanja besedil in delo s podatki, v okviru predmeta Urejanje besedil. Učenci se naučijo:
- predstaviti informacijo z več podatki,
- našteti različne načine zapisa podatkov,
- izbrati ustrezen računalniški program, ga zagnati in v njem uporabiti ustrezen ukaz,
- v urejevalniku zapisati krajše besedilo in ga oblikovati,
- izdelke shraniti,
- uporabljati elektronsko pošto,
- uporabljati pregledovalnik za internet
- …
Teme, obravnavane pri računalništvu, je smiselno medpredmetno povezovati. Pri oblikovanju besedil je najbolj logična povezava s slovenščino (npr. opis osebe, opis kraja …) in tujimi jeziki (npr. opis svoje sobe …). Primerna bi bila tudi povezava z matematiko, npr. pisanje krajših formul v urejevalnikih besedila. V sodelovanju z likovnim pedagogom lahko učenci ustvarijo likovna dela s pomočjo brskalnika in urejevalnika slik. Oblak omogoča učencem hkratno delo v skupinah in nadaljevanje dela doma.
Z razširjeno rabo spleta se kopiči ogromno podatkov, ki jih moramo organizirati in interpretirati. Prav tako lahko sami zbiramo podatke iz svojega okolja. Zbiranje teh podatkov v oblak omogoča sodelovalno delo med posamezniki, ne glede na njihovo oddaljenost. Navedeno pripomore k soustvarjanju in gradnji skupnosti. V obdobju po pandemiji se je ponekod še vedno obdržalo delo od doma, predvsem iz vidika logistike (prevoz na delo) in stroškov delodajalca (plačilo potnih stroškov, prostor…).
Kompetence, ki jih učenci pridobijo v tem sklopu, sodijo med osnovne kompetence, ki so danes nepogrešljive oz. že skoraj privzete zahteve na trgu dela. Obdelava podatkov s pomočjo tehnologije olajša sklepanje in modeliranje prihodnjih dogodkov, njihova spoznanja pa lahko pripomorejo k napredovanju znanosti in družbe. Predstavitve podatkov, tudi preko oblikovanja besedil, omogočajo mnogo hitrejše širjenje idej in prenos znanja. Delo v oblaku, poleg nenehnega dostopa do datotek, ne glede na lokacijo, krepi socialne veščine pri učencih. Prav tako z oblikovanjem besedil učenci krepijo stavčne strukture, standardne oblike različnih besedil in širijo besedišče.