Računalništvo v Sloveniji

Moje osebno prepičanje oziroma mnenje o položaju predmeta računalništva v osnovni šoli. Zdi se mi narobe že samo to da ni obvezni predmet, ampak je tudi celo neobvezni izbirni predmet v drugi triadi in obvezni izbirni predmet v tretji triadi. Računalništvo bi moral biti obvezen predmet že od druge  triade naprej, saj bi učenci s tem razvili računalniško razmišljanje in osvojili osnove codinga. Zato je tako kot imamo sedaj v Sloveniji računalništvo potisnjeno povsem na rob  predmetev ne smiselno, saj v današnjih časih je računalništvo bolj in bolj pomembno in tudi zelo iskan kader za zaposlitev. Učenci bi imeli zato že od malih nog boljše pogoje za kasnejše delo.

Učitelj lahko razvija računalniško mišlenje na veliko različnih načinov. Lahko dela na način računalništvo brez računalnika. Lahko delajo vse skupaj preko scracha, lahko pred družabnih iger, oziroma lahko se tudi uporabljajo spletne strani kot so code.org, teci marko in podobne.

V osnovni šoli lahko računalništvo uči kdor je končal programe:

  • računalništva,
  • računalništva in informatike,
  • uporabno matematiko,
  • ekonomije
  • sociologije (družboslovna informatika)
  • organizacije in managementa sistemov (organizacija in management informacijskih sistemov)

Lahko pa kdor koli ki ima narejen magisteri naredi dodatno izobraževanje in s tem postane učitelj računalništva in informatike. Meni se zdi, da večino tega kadra ni primerno, da bi računalništvo poučevali v šoli, saj nimajo dovolj obširnega znanja kako računalništvo približati otroku. Oziroma še sami nimajo veliko programerskih izkušenj in zato nebi z učenci uspeli veliko narediti. Po drugi strani so pa določeni ljudje od teh naštetih “klasični inžinirji” in zato mislim da niso primerni za v šolo, saj ne vem kako bi jim uspelo približati snov učencem saj njim je vse jasno in zato bi podobno razlagali otrokom. Mislim, da je kader, ki ga izšola pedagoška fakulteta smer računalništvo.

ROID je usposobljena oseba, ki v osnovnih šolah skrbi za opremo, svetuje vodstvu šole o primerni izbiri opreme s področja IKT. Znati mora tudi navdušiti svoje sodelavce in jim pokazati pravilno uprabo, ki je hkrati tudi smiselna, je vzdrževalec šolske spletne strani, lahko pa tudi poučeje predmet računalništvo v 2, 3 triadi. ROID mora imeti tudi pedagoško izobrazbo (diplomo), zelo priporočljivo je, da je aktiven na projektih iz IKT in tud že nekaj let poučuje.

Spremenil bi vse začel bi s kurikuli in jih naredil bolj odprte, dodal več codinga in seveda tudi računalniškega mišlenja. Računalništvo bi svojim stanovskimi kolegi vplejal kot obvezni predmet v osnovne šole od 4 razreda naprej do konca srednje šole. Računalništvo bi se razvijalo samo do abstrakcije od tam naprej bi se pa razvijalo na faksih, saj nimajo vsi učenci takega abstraktnega mišljenja so nadarjeni na drugih področjih. Začel bi vse skupaj z vpeljavo scratch juinor in namiznih iger, ki pripormorejo k dobrem začetku razvijanja računalniškega mišlenja. Vmes bi se ustavili tudi pri računalništvu brez računalnika. Nato nadaljevali s sratch, code.org in podobnimi aplikacijami. V tretji triadi bi pa lahko začeli tudi z osnovami html, css in postavili prve lastne spletne strani. V osmem in devetem razredu bi se pa vse skupaj lahko začelo prenašati tudi na osnove pythona. Pythona zato, ker je najbolj enostaven in zelo uporaben. Seveda bi vmes tudi pogledali word, powerpoint, exel in podobne programe.  Mogoče bi se v drugo tridado lahko tudi dodalo delo s slikami (vektorske, rasterske), delo z posnetki in podobno. Saj nekaj od tega je že zajeto v zdajšnem korikulumu, ampak veliko stvari pa je še potrebno dodati.

Viri:

(Skupno 73 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost