4. PN: Spletno učno gradivo in formativno preverjanje znanja

Izbrala sem si temo urejevalniki in oblikovanje besedil, kar je tema iz obveznega izbirnega predmeta Urejanje besedil v 3. triadi osnovne šole. Spletno učno gradivo je narejeno v Microsoftovem okolju Office 365, v digitalni aplikaciji za zapiske OneNote, znanje pa lahko učenci preverijo preko kviza v Quizizz-u.

Operativni učni cilji:

• izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu

• v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz

• z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati

INTERAKTIVNI UČBENIK

QUIZIZZ

Delo z OneNote:

Aplikacija je povezana s svojim namenom in je primerna tako za učence, kot dijake, študente in učitelje. Omogoča spreminjanje vsebine v skladu s potrebami učencev ter zagotavlja visoko stopnjo prilagodljivosti. Aplikacija ima možnost tudi kvizov in raznih preverjanj znanj, ki učencem vrnejo povratno situacijo. Spodbuja uporabo višjih miselnih procesov, saj učenci ob dovoljenju lahko učbenik spreminjajo, analizirajo, dopisujejo in ustvarjajo. Za uporabo namestitev aplikacije ni potrebna in je dostopna ob povezavi s spletom. Učenci jo lahko samostojno zaženejo in uporabljajo tako na pametnih telefonih (v tem primeru se težje vidi), za to pa je zahtevano ustvarjanje računa. Menim, da je učencem aplikacija zanimiva in bolj všeč kot navaden učbenik, vendar ga po vsej verjetnosti izven podanih navodil ne uporabljajo. Izdelki učencev se sproti shranjujejo v aplikaciji, zato jih je možno tudi deliti z drugimi. Z uporabo vadijo računalniško pismenost in poglabljajo svoje znanje.

Aplikacija omogoča tudi aktivnosti, s katerimi dosegajo cilje in razvijajo zmožnosti v skladu z učnim načrtom ter je odlična za sodelovanje na daljavo v realnem času. Vključuje potrebna navodila, vendar čeprav ni poslovenjena, organizacija ni prezahtevna in jo je možno hitro osvojiti, prav tako pa so na voljo razni vodiči. Naslavlja vse nivoje Bloomove taksonomije, prav tako pa tudi različne nivoje uporabe tehnologije – od zamenjave, spremembe do obogatitve.

Delo z Quizizz:

Aplikacija je dobro povezana s svojim namenom, da preverja znanja, poleg tega pa ima na voljo še predvajanje kviza kot niz spominskih kartic (flashcards). Je primerna tako za učence, kot za učitelje, dijake in študente. Ima visoko stopnjo prilagodljivosti, saj omogoča spreminjanje vsebine ob vsakem času, dodajanje vprašanj ter spreminjanje nastavitev v skladu s potrebami učencev. Pri vprašanjih je poleg označenega pravilnega in napačnega odgovora tudi možnost dopisa povratne informacije in možne izboljšave, ki so na voljo ob napačnih odgovorih. Aplikacija omogoča uporabo višjih miselnih procesov, vključno z ustvarjanjem, evalvacijo in analizo, saj kot možnost odgovora ponuja tudi lastno refleksijo ali pa izdelek, ki ga lahko naložijo. Za uporabo namestitev aplikacije ni potrebna in je dostopna ob povezavi s spletom. Učenci jo lahko samostojno zaženejo in uporabljajo tako na pametnih telefonih, kot na računalnikih s pomočjo kode ali linka, za to pa ustvarjanje računa ni zahtevano. Aplikacija je po mojem mnenju, nastalo glede na praktične izkušnje, manj uporabljena kot kvizi v Kahootu!, vendar ponuja enako dobre možnosti in načine preverjanja znanja. Učenci so za uporabo aplikacije motivirani, saj jim predstavlja nekakšen “odklop” ali pa tekmovanje, kjer se lahko izkažejo v razredu. Rezultati kviza in izdelki učencev so shranjeni v aplikaciji, lahko jih večkrat pregledaš in analiziraš glede na različne načine. Prav tako je možno rezultate izvoziti in poslati preko spletne pošte. Ob uporabi aplikacija omogoča izjemen napredek, vendar učenci izkazujejo zadovoljiv napredek, saj je le ta odvisen on motiviranosti in resnosti posameznika.

Aplikacija omogoča aktivnosti za doseganje ciljev in razvijanje zmožnosti v skladu z učnim načrtom, izkazalo se je tudi, da omogoča sodelovanje na daljavo v realnem časi. Vključuje uporabna navodila, napisana na nivoju učencev, naslavlja pa vse nivoje Bloomove taksonomije. Kviz rešuje vsak sam, ne dobijo enakih vprašanj in v enakem vrstnem redu, zato se prakticira samostojno reševanje. Aplikacija med reševanjem ponuja tudi “bonuse” ob napačnih odgovorih ali pa kot zamrznjenje časa. Aplikacija ni prevedena v slovenščino, vendar so ikone barvito in slikovno opremljene, zato se je dokaj lahko organizirati.

This work is licensed under CC BY-NC 4.0.

Viri:

(Skupno 73 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost