AKTIVNOST KV7: RAČUNALNIŠKA OMREŽJA IN ROID
ANALIZA PODATKOV:
ŠOLA | ENOTNA IDENTIFIKACIJA | SPLETNA STRAN ŠOLE | SPLETNA UČILNICA / ZBORNICA | OBLAČNE STORITVE | UPRAVLJANJE VIZ |
OŠ MPT Velenje | Sio.mdm | Arnes splet (WordPress) | Arnes učilnice – Moodle | Oblak 365 | e-asistent |
OŠ AA Velenje | Sio.mdm | Arnes splet (WordPress) | Arnes učilnice – Moodle | ? | e-asistent |
OŠ Šalek Velenje | Sio.mdm | Arnes splet (WordPress) | Arnes splet | ? | Lo.Polis |
OŠ Gorica Velenje | Sio.mdm | Arnes splet (WordPress) | Arnes učilnice – Moodle | ? | ? |
OŠ KDK Šoštanj | Sio.mdm | Arnes splet (WordPress) | Arnes učilnice – Moodle | Oblak 365 | e-asistent |
Analizirala sem podatke petih šol v okolici Velenja. Ugotovila sem, da vse osnovne šole, ki sem jih analizirala uporabljajo enotno identifikacijo Sio.mdm, spletno stran pa Arnes splet, ki jo poganja WordPress. Štiri izmed analiziranih osnovnih šol uporabljajo spletno učilnico Arnes učilnice – Moodle (OŠ MPT, OŠ AA, OŠ Gorica in OŠ KDK), OŠ Šalek Velenje pa uporablja spletno učilnico na Arnes spletu. Glede oblačnih storitev sem prišla do podatka, da dve osnovni šoli v Velenju in okolici uporabljata Oblak 365 (OŠ MPT Velenje in OŠ KDK Šoštanj), za ostale tri osnovne šole tega podatka nisem našla. Tri izmed izbranih osnovnih šol za upravljanje VIZ uporabljajo e-asistent-a (OŠ MPT, OŠ AA in OŠ KDK), ena osnovna šola (OŠ Šalek) uporablja Lo.Polis, za osnovno šolo Gorico pa podatk anisem našla.
REFLEKSIJA:
Da lahko ROID skrbi za storitve, mora imeti potrebna znanja o programski opremi in o računalniških omrežjih. Če ne obvlada teh znanj, svojega dela ne bo mogel opravljati. Znati mora tudi uporabljati in urejati spletne strani, ker med njegove naloge sodi tudi to. Poleg tega mora znati urejati in obdelovati različne vektorske in rastrske grafike, da lahko uredi objave na spletni strani ali v šolskem časopisu, …
ROID mora sodelovati z vsemi zaposlenimi na šoli, predvsem z učitelji, saj je ena izmed njegovih nalog, da svetuje in pomaga učiteljem glede uporabe IKT-ja in jih obvešča o novostih na tem področju. Komunicirati mora tudi z vodstvom šole, da novim učiteljem in učencem dodeli novo identiteto. Z vodstvom šole sodeluje tudi glede nakupa nove opreme. Kadar imajo učenci ali starše težave z uporabo storitev, pomaga tudi njim.
Namen uporabe storitev je izboljšana in olajšana komunikacija med učitelji, starši in učenci. Prav tako je z uporabo storitev izboljšan učni proces, saj nam storitve omogočajo lažji dostop do različnih gradiv, lažje komuniciranje in dajanje povratnih informacij učencem, …
Vloga ROID-a je na šoli izjemno pomembna, saj skrbi za delovanje storitev in ostalih dejavnosti, ki so povezane z IKT. Menim, da je velika težava s tem, ker naloge ROID-a niso natančno definirane, zato je njegovo delo izjemno težko in zahtevno. Ko bo vloga ROID-a jasna, bo tudi opravljanje tega dela veliko lažje. Zaradi pomanjkanja kadra je to delovno mesto (pre)večkrat zapolnjeno z osebami, ki za takšen poklic nimajo potrebne izobrazbe, zato svojega dela ne morejo opravljati korektno. To negativno vpliva na rezultate izvedenih nalog ROID-a.
AKTIVNOST KV7: RAČUNALNIŠKA OMREŽJA IN ROID © 2022 by MA is licensed under CC BY-SA 4.0