AKTIVNOST KV6: OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI V OBLAKU

Kaj pokriva učni načrt za Računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in delo s podatki? Kratek opis.

Učni načrt za računalništvo najbolj temeljito pokriva teme oblikovanja besedil in delo s podatki v tretjem vzgojno izobraževalnem obdobju pri sklopu Urejanje besedil. Tam se naučijo, kako opredelijo informacije, kako pišejo in oblikujejo besedila z različnimi urejevalniki besedil, kako v besedilo vstavijo sliko, kako izdelajo računalniške slike z risarskimi programi. Prav tako se naučijo izdelke shraniti na diske in jih natisniti, uporabiti pregledovalnik za interneti in seveda podatke urediti v preglednici. Oblikovanje besedil in delo s podatki začnejo spoznavati sicer že v drugem vzgojno izobraževalnem obdobju, kjer se najprej naučijo razlikovati med podatkom in informacijo, razumejo, da obstajajo podatki v različnih pojavnih oblikah (besedilo, zvok, slike, video), opišejo pa tudi potrebo po urejanju podatkov.

Katere medpredmetne povezave je smiselno načrtovati pri izvedbi (naštejte vsaj tri konkretne primere)?

Pri izvedbi pouka računalništva je mogoče načrtovati več različnih medpredmetnih povezav. Oblikovanje besedil lahko medpredmetno povežemo s poukom slovenskega jezika, kjer učenci s pomočjo računalnika napišejo in kasneje tudi uredijo razna besedila, npr. za seminarsko nalogo, poleg tega pa pripravijo tudi predstavitev s programom za izdelovanje predstavitev (npr. PowerPoint). Takšen način dela je mogoč tudi v sklopu medpredmetnega povezovanja z drugimi predmeti, kot so tuji jezik, geografija, zgodovina,… Medpredmetno lahko delo s podatki povežemo tudi s poukom matematike, kjer lahko z uporabo različnih orodij, kot je Excel, uredijo podatke in svoje rezultate prikažejo s tabelami in grafi. Tretji primer medpredmetnega povezovanja pa bi lahko bil pri pouku Likovne umetnosti, kjer bi izdelali računalniške točkovne slike z uporabo risarskega programa.

Kako bi lahko temo aktualizirali in kakšen doprinos bi takšna aktualizacija imela za učence? Npr. s sodobnejšimi storitvami.

Temo oblikovanje besedil in delo s podatki bi lahko aktualizirali z uporabo oblačnih storitev. Primer tega je lahko Office365 ali Google Docs. Oblačne storitve Office365 omogočajo dostop do aplikacij, kot so Word, Excel, Outlook, PowerPoint,…, poleg tega pa nam omogočajo, da več učencev dostopa do istih datotek hkrati in jih urejajo skupaj. Menim, da je to uporabno, sploh pri pisanju skupinskih seminarskih nalog ali česa podobnega.

Katera znanja potrebujejo učenci iz tega področja in zakaj? Vaše mnenje, ki naj bo argumentirano.

Učenci potrebujejo znanja, kot so uporaba programov za urejanje besedil (Word), pripravljanje predstavitev (PowerPoint), urejanje podatkov (Excel), saj jim bo znanje, ki ga bodo pridobili na tem področju, koristilo skozi celotno življenje. Potrebovali ga bodo v šoli, ko bodo želeli pripraviti seminarsko/projektno nalogo, ko bodo želeli urediti različne vrste podatkov. Kasneje pa je to zelo uporabno znanje, ki ga bodo lahko izkoristili pri opravljanju službe.

AKTIVNOST KV6: OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI V OBLAKU © 2022 by MA is licensed under CC BY-SA 4.0

(Skupno 23 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost