AKTIVNOST KV8: E-ŠOLSTVO
V sklopu 8. aktivnosti sem raziskoval okolji eAsistent in Lo.Polis. Bolj kot ne, sem se sprehodil po vseh modulih obeh okolij, bolj natančno pa sem si pogledal eDnevnik, eRedovalnico, ter modul Razrednik v eAsistentu, in v Lo.Polisu module Dnevnik, Redovalnica in Oddelek.
Namen modulov
Dnevnik iz Lo.Polisa in eDnevnik iz eAsistenta sta klasični prikaz tedenskih obveznosti, ki čaka določenega učitelja oz. razred. Tukaj vidimo od kdaj do kdaj potekajo ure, kateri so predmeti in kdo jih uči. Ta prikaz se lahko individualno prikaže za vsak razred, učenca, ali zaposlenega. Lahko se noter dodajo ure in razni dogodki, kot tudi izbrišejo, ali pa označijo za odpadle, nadomeščanja, hospitacije, ocenjevanja,.. Oba modula iz obeh okolij se tukaj funkcionalno zanemarljivo malo razlikujeta.
Prav tako tudi modula eRedovalnica iz eAsistenta in Redovalnica iz Lo.Polisa nimata bistvenih razlik. Modul prikaže poljuben razred ali učenca, pri določenih predmetih oziroma vseh. Pri seznamu učencev lahko dodamo ali odstranimo ocene, iz poljubnega ocenjevalnega obdobja. Lahko zaključujemo ocene, dostopamo do osebnega profila učencev, jim dodajamo opombe, lahko pa tudi napovemo ocenjevanja.
Modula Razrednik iz eAsistenta in Oddelek iz Lo.Polisa sta zelo obsežna modula v okoljih, saj imata nadzora nad veliko stvarmi, v katerih se seveda spet ne razlikujeta veliko. Oba imata nadzor nad svojim oddelkom oz. razredom, in imata dostop do njihovih profilov, ocen, kontakta staršev, raznoraznih opomb in pohval drugih učiteljev, kot tudi kazni, potem tudi nad vsemi ocenjevanji, ki jih čaka razred in učence. Modula prikazujeta tudi domače naloge, razne interesne dejavnosti in izven šolskih dogodkov, potem tudi vzgojne ukrepe učencev in statistiko razreda.
Primerjava obeh okolij
Nisem potreboval dolgo do tega, da sem vedel, katero okolje mi bolj “sede”. Začel bi z estetičnim pogledom, in sicer, da je eAsistent veliko privlačnejši kot Lo.Polis. Oba sta široko raztegnjena preko ekrana, ampak eAsistent z nekimi barvami in nasploh bolj živim ozadjem poskrbi, da zadeva ne zgleda zapletena. Lo.Polis-ovo sivo in bledo ozadje da občutek monotonosti.
Ko se sprehodimo po opravilni vrstici, ki prikazuje vse module, je razlika, da eAsistent pokaže samo naslove modula in po kliku na njih pokaže vse funkcije tega modula, kar pa je vsaj za mene veliko privlačneje kot Lo.Polis, ki ti pokaže vse funkcije tedaj, ko z miško lebdiš nad naslovom modula (brez modulov Dnevnik in Redovalnica).
Oba modula z dnevnikom se mi po funkcionalnosti zdita čist primerljiva, le da po mojem okusu spet eAsistent za las zmaga z estetiko. Glede modulov redovalnic sem pa opazil, da Lo.Polis zmaga v smeri, da v njem lahko zaključiš več ocen. Natančneje, za neko ocenjevanje lahko na hitro po seznamu učencev označiš in poklikaš oceno vsakega, in ocenjevanje zaključiš. V eAsistentu je na voljo samo, da razredu naenkrat zaključiš enako poljubno oceno. eAsistent ima za razliko od Lo.Polisa na voljo, da pri vsakem učencu lahko dodaš kako opombo. Meni osebno je tudi bolj všeč, da ko pri eAsistentu preko eRedovalnice dodaš oceno, da se odpre individualno malo okence sredi ekrana, pri Lo.Polisu pa se odpre nova stran v okolju, ne posamično okno. Pri modulama Razrednik in Oddelek mi je že takoj pri eAsistentu všeč, da odpre osnovno stran modula in hkrati vse mogoče funkcije, za razliko od Lo.Polisa, kjer moraš na opravilni vrstici točno označiti, na katero funkcijo modula greš. Tudi pri tem modulu mi je veliko bolj všeč eAsistent, že zaradi organizacije in estetičnih dodatkov, kot tudi po uporabnosti.
Mnenje
Kot se je že videlo v primerjavi, me veliko bolj vleče na stran eAsistenta. Mislim, da to ni presenečenje, saj tudi veliko več šol uporablja eAsistent. Po funkcionalnosti je res težko najti bistvene razlike med okoljema, ampak kar je konec koncev pomembno je, da lahko vsak učitelj, starš ali zaposlen se navadi na okolje, ne glede na njegovo digitalno pismenost in predznanje. In ravno zaradi tega namena bom ostal pristaš eAsistenta.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.