PN 1: Algoritmično razmišljanje
Vsebinski sklop: Algoritem
Operativni učni cilji:
Učenci:
- znajo z algoritmom predstaviti preprosto opravilo
- algoritem predstavijo simbolno (z diagramom poteka) ali s pomočjo navodil v preprostem jeziku
- znajo algoritem razgraditi na gradnike (podprograme)
- znajo povezati več algoritmov v celoto, ki reši neki problem
- razumejo vlogo testiranja algoritma in vedo, da je testiranje orodje za iskanje napak in ne za potrjevanje pravilnosti,
- primerjajo več algoritmov za rešitev problema in znajo poiskati najustreznejšega glede na dana merila
Aktivnost z aplikacijo Lightbot: Code Hour:
Učenci naj rešijo:
Iz stopnje 1 oziroma sklopa osnove stopnje 1-6
Iz stopnje 2 oziroma sklopa postopki stopnje 1-5
Postopek izvedbe aktivnosti:
Na začetku učitelj predstavi ukaze (naprej ⬆, levo ⮪ , desno ⮫), ki jih je pred tem natisnil in jih prilepi na tablo. Ukazi nam bodo pomagali pri reševanju problema. Na tabli je labirint narisan na kvadratni mreži . Na levi strani (spodaj) labirinta je Janezova hiša. Na desni strani zgoraj pa šola. S pomočjo ukazov pomagaj Janezku, da pride do šole.
Učenci lepijo ukaze na labirint. Ko pridejo do šole, napišejo Janezovo pot na tablo. Tako so spoznali ukaze.
Sledi reševanje nalog z aplikacijo Lightbot: Code Hour:
Iz stopnje 1 oziroma sklopa osnove rešijo stopnje 1-6
Iz stopnje 2 oziroma sklopa postopki rešijo stopnje 1-5
Rešujejo učni list za utrjevanje znanja.
učni list by trnik’s is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Navodila za učitelja:
Učitelj pripravi dovolj lističev z ukazi za lepljenje na labirint za uvodno motivacijo.
Pred začetkom ure namesti aplikacijo Lightbot: Code Hour (dostopna na androidu in iOS) na šolske tablice in preveri njeno delovanje, napolni šolske tablice.
Med reševanjem nalog v aplikaciji spremlja delo učencev, jih usmerja z dodatnimi vprašanji.
Pri reševanju učnega lista jih spremlja, jim svetuje, jih usmerja z podvprašanji.
Vodi pogovor ob preverjanju rešitev.
Rešitve stopenj so na voljo tu.
Viri:
Učni načrt za izbirni predmet. Računalništvo. (2002). Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport: Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf