7. AK: Računalniška omrežja in ROID
OŠ Jožeta Moškriča Ljubljana | OŠ Poljane | OŠ dr. Vita Kraigherja | OŠ Danile Kumar | OŠ Hinka Smrekarja | |
Enotna identifikacija | sio.mdm | sio.mdm | sio.mdm | sio.mdm | sio.mdm |
Spletna stran šole | WordPress | WordPress | WordPress | WordPress | WordPress |
Spletna učilnica/zbornica | Arnes učilnice – Moodle | Arnes učilnice – Moodle | Arnes učilnice – Moodle | Arnes učilnice – Moodle | Arnes učilnice – Moodle |
Oblačne storitve | Office 365 – oblak365 | Office 365 | Office 365 – oblak365 | Office 365 – oblak365 | Office 365 – oblak365 |
Upravljanje VIZ | e-Asistent | e-Asistent | Lo.Polis | e-Asistent | e-Asistent |
Raziskoval sem pet osnovnih šol po Ljubljani z vidika, kaj uporabljajo oziroma nudijo svojim učencem. Podatke sem pridobil z obiskom njihovih uradnih spletnih strani.
Ugotovil sem, da vseh pet osnovnih šol uporabljajo sio.mdm za enotno identifikacijo, WordPress za spletno stran, Arnes učilnice (Moodle) za spletne učilnice in Office 365 – Oblak 365 za oblačne storitve. Za upravljanje VIZ uporabljajo štiri e-Asistenta, Lo.Polis uporablja samo ena.
Pri OŠ Jožeta Moškriča sem zasledil veliko pisnih, video vodičev za prijavo v Oblak 365, aplikacijo Teams, AAI in uporabo spletne pošte Outlook, elektronske pošte v Oblaku 365.
Pri OŠ Poljane sem zasledil, da imajo učitelji e-zbornico v Arnesovih učilnicah.
Pri OŠ Danile Kumar sem zasledil razlago AAI prijave, računa, Office 365 ter video vodiča za dostop do storitve Office 365 in namestitev Office 365 na računalnik.
Refleksija
ROID potrebuje znanja iz uporabe programske opreme, saj so programi med seboj podobni (meniji, ukazne vrstice) in z tem znanjem bo lahko neko novo storitev osvojil hitreje. Pomembno so tudi znanja računalniških omrežji, saj je večina storitev, ki so na voljo za učitelje, učence na voljo v spletni obliki. Z znanjem računalniških omrežji ROID razume delovanje teh storitev, njihove prednosti in slabosti in lahko ob morebitnih težavah s svojim znanjem reši težavo.
ROID mora sodelovati z vodstvom šole ob novi zaposlitvi, saj mora pridobit potrebne podatke o učitelju, da ustvari njegovo identiteto. Le s to identiteto bo lahko učitelj dostopal do vseh storitev, ki so na voljo in potrebne za njegovo delo (e-pošta, e-Asistent, Lo.Polis, Arnes učilnice,…). Sodelovati mora tudi z vsemi učitelji, da jim predstavi storitve, ki so na voljo, osmisli njihovo uporabo na različnih področjih ter ob morebitnih težavah z uporabo priskoči na pomoč.
Temeljni namen uporabe storitev je izboljšava učnega procesa. Storitve so lahko namenjene učiteljem ali učencem, nekatere so namenjene za vse. Če storitev ne doprinese k izboljšanju dela učenca, učitelja, je njena uporaba nesmiselna.
Kot študentje, dijaki, učenci in učitelji imamo na voljo veliko storitev in skozi čas bodo prišle nove. Menim, da je pomembno, da poznamo katere storitve imamo na voljo, ter da jih tudi preizkusimo, saj bomo le tako lahko presodili njihovo uporabnost. Vsekakor menim, da je izobraževanje na tem področju zelo pomembno, saj se tehnologija razvija zelo hitro. V izobraževanju uporabe storitev, ki so na voljo bi morali biti vključeni vsi učitelji, učenci in starši. Pomembno se mi zdi tudi sodelovanje med učitelji in deljenju izkušenj, saj lahko izboljšamo delovno okolje za vse.
Viri:
OŠ Danile Kumar. (b. d.). http://sl.os-danilekumar.si/
OŠ dr. Vita Kraigherja. (b. d). http://vitakraigherja.si/
OŠ Hinka Smrekarja. (b. d.). https://www.o-hsmrekar.lj.edus.si/
OŠ Jožeta Moškriča. (b. d.). https://www.o-jozmos.lj.edus.si/
OŠ Poljane. (b. d.). http://www.ospoljane.si/