PN 4: SPLETNO UČNO GRADIVO IN FORMATIVNO PZ

Za tematski sklop/ vsebino sem si izbral sklop Programi, kjer bomo natančneje delali pogojne stavke in zanke. Tema se obravnava v drugi triadi osnovne šole, kot del izbirnega predmeta Računalništvo.

Učni cilji

Učenci:

  • znajo uporabiti pogojni stavek in izvesti vejitev,
  • razumejo pojem zanke in ga znajo uporabiti za rešitev problema.

Interaktivni učbenik in preverjanje znanja

POVEZAVA DO INTERAKTIVNEGA UČBENIKA Interakcijski učbenik

FORMATIVNO PREVERJANJE ZNANJA Z H5P

Analiza orodja

Za izvedbo projektne naloge sem uporabil dva orodja; prvi je OneNote podjetja Microsoft za izdelavo elektronskega učbenika, drugi pa h5p za izdelavo formativnega preverjanja znanja.

OneNote je dobra aplikacija za izdelavo elektronskega učbenika, je povezana s svojim namenom (kljub temu, da to po vsej verjetnosti ni njen edini/glavni namen) in več kot primerna za učence. Omogoča pisanje, ustvarjanje, vstavljanje slik, risanje, skupinsko izdelovanje zapiskov, vendar menim, da bi lahko imela predvsem več vizualnih prilagoditev (vnaprej narejene teme oz. predloge) in pa več možnosti ustvarjanja recimo dodajanja raznih oblik. Če pogledamo način, kako sem jaz uporabil OneNote ta predvsem omogoča uporabo manj zahtevnih miselnih procesov (razumevanje, pomnjenje), lahko pa omogočimo tudi uporabo višjih miselnih procesov, ustvarjanje zapiskov v skupnem zvezku. Za učence in za učitelje je enostavna za uporabo, saj je zgrajena po principu Microsoftovega Office, katerega del tudi je, in smo ga vsi navajeni iz aplikacij kot sta word, powerpoint in excel. Motivacija učencev je rahlo omejena, saj poleg slikovnega in video gradiva ne omogoča recimo uporabe h5p ali podobnih interaktivnih vtičnikov. Deljenje je zelo enostavno, saj učenci potrebuje le link, da dostopajo do zvezka (učbenika), je pa z njemu težje preverjati uspešnost učenca, razen če jim namenimo list, kjer so vprašanja, dejavnosti, ki jih morajo tam notri narediti, vpisati.

H5p na drugi strani omogoča več interakcij. Specifično je narejen za učence in učitelje, zato je izredno primeren za uporabo v šoli. Omogoča uporabo različnih tipov vsebine od predstavitve, interaktivnega videa do kvizov, kartic in še številne druge možnosti, te pa v veliki meri prilagodljive (dolžina, število vprašanj, slike, ozadja itd.). Učencem nudi takojšno povratno informacijo, ki je vidna le njim in omogoča uporabo tako višjih kot nižjih miselnih procesov (različni tipi vsebine). Učenec lahko tako spremlja svoj napredek, povratne informacije pa so na voljo tudi učiteljem. Sam grafični vmesnik in pa lahkota integracije v wordpress ali Arnes učilnice pomeni, da je za učence in učitelje enostavna za uporabo. Menim, da je h5p odlična aplikacija tako za preverjanje formativnega znanja kot za motiviranje učencev.

Viri

Krajnc, R. in drugi (2013). Učni načrt, program osnovna šola, Računalništvo: neobvezni izbirni predmet. Ministerstvo za izobraževanje, znanost in šport: Zavod RS za šolstvo, Ljubljana. Pridobljeno na: povezava.

Brodnik, A. in drugi (2015). Informatika 1, E-učbenik za informatiko v gimnaziji. Založba Fakultete za računalništvo in informatiko, Univerza v Ljubljani, Ljubljana. Pridobljeno na: lusy.fri.uni-lj.si


PN 4: SPLETNO UČNO GRADIVO IN FORMATIVNO PZ by BKelvisar is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

(Skupno 57 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost