KV7: Računalniška omrežja in ROID
Sistematičen prikaz podatkov
Ime šole | povezava na spletno stran | enotna identifikacija | spletna stran | spletna učilnica / zbornica | oblačne storitve | upravljanje VIZ |
OŠ Franca Rozmana Staneta, Ljubljana | https://www.osfrslj.si/ | sio.mdm | WordPress | Arnes učilnice / moodle in WordPress | Office 365 | ni navedeno |
Gimnazija Šentvid | sentvid.org | sio.mdm | WordPress | Arnes učilnice / moodle | Office 365 | Lo.Polis |
OŠ Hinka Smrekarja | https://www.o-hsmrekar.lj.edus.si/ | sio.mdm | WordPress | Arnes učilnice / moodle | Office 365 | ni navedeno |
Gimnazija Vič | https://www.gimvic.org/ | neznano | neznano | moodle | ni navedeno | eAsistent |
Gimnazija Ledina | https://www.ledina.si/ | sio.mdm | WordPress | moodle | ni navedeno | eAsistent |
Opažanja
Preko opazovanja spletnih strani in ostalih spletnih storitev, ki so v okviru dela ROIDa sem prišel do naslednjih ugotovitev. Vse izobraževalne ustanove, katerih spletne strani sem pregledal uporabljajo sio.mdm za enotno identifikacijo. Vse razen gimnazije Vič pri kateri nisem našel točnega odgovora, uporabljajo spletno stran, ki temelji n WordPress-u. Najbolj popularna izbira za spletne učilnice in spletno zbornico so Arnes učilnice (moodle), prav tako je najbolj popularna izbira oblačnih storitev, ki jih ponuja Office 365. Za upravljanje VIZ so podatki bolj pomanjkljivi, od teh, ki sem jih uspel pridobiti sta enakomerno zastopana tako Lo.Polis kot eAsistent.
Refleksija
Katera znanja potrebuje ROID, da lahko skrbi za storitve?
ROID potrebuje širok spekter različnih znanj, ki se tičejo tehnologije in vseh storitev, ki jih dana ustanova uporablja. Tako mora imeti dober pregled nad vsemi storitvami, od enotne identifikacije (sio.mim), raznih spletnih orodij (wordpress), upravljanje spletnih učilnic in zbornic (moodle/arnes učilnice) do spletne redovalnice oziroma VIZ (eAsistent, LoPolis). Poznati mora tako storitve, ki jih šola uporablja kot druge, ki so na voljo, da lahko predlaga nadgradnjo, zamenjavo, če je to potrebno. Vzpostavljati mora tudi strežnike, urejati šolsko medmrežje, računalnike in pa zadostit vsem potrebam učencev in učiteljev, kolikor je to le mogoče. Torej mora biti ROID dobro izobražen na veliko področjih.
S kom vse mora ROID sodelovati na šoli in na kakšen način?
ROID mora sodelovati z vodstvom šole, učitelji, učenci in včasih tudi starši. Z vodstvom šole se mora dogovarjati o nakupu, vzpostavitvi, nadgradnji opreme in storitev. Učiteljem mora pomagati pri spletnih storitvah, če pomoč potrebujejo. Učencem in staršem pa pomagati pri storitvah in raznim težavam ter izobraževanjih.
Kakšen je temeljni namen uporabe storitev?
Temeljni namen uporabe storitev je olajšanje učnega procesa. Z storitvami želimo pomagati učencem in učiteljem pri vsakodnevnih opravilih znotraj šole.
Mnenje
ROID je ključna oseba v šoli. Danes, še posebej zaradi pandemije, vse poteka preko računalnikov in storitev, zato je ključnega pomena, da vsi uporabniki te storitve znajo uporabljati, za kar je v večini odgovoren ROID. ROID je prav tako dogovoren za vzdrževanje in nadgrajevanje storitev. Danes brez ROID-a ne more funkcionirati.
Prispevek je pod licenco CC BY-SA 4.0.