6.KV: OBLIKOVANJE BESEDILA
Kaj pokriva učni načrt za Računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in delo s podatki?
Slovenski učni načrt za računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in delo s podatki zajema osnovno poznavanje računalnika, njegovih sestavnih delov in čemu služijo, kako zbirati podatke na internetu, jih vrednotiti in iz njih ustvarjati informacije; nato te podatke tudi predstaviti v izbranem programu (lahko v obliki besedila ali drugi predstavitvenih medijev) in poznavanje programov za urejanje besedil in podatkov v računalniku ter njihovo uporabo. Kot izbirno vsebina sem spada tudi programiranje, algoritmi…
Katere medpredmetne povezave je smiselno načrtovati pri izvedbi?
Možnosti za medpredmetne povezave je veliko in te so lahko zelo raznolike. Lahko, na primer pri geografiji, učenci dobijo za nalogo preučiti podnebje nekega kraja (podatke lahko izmerijo sami ali pa jih poiščejo na spletu) in spišejo seminarsko nalogo, opremljeno z grafikoni, tabelami itd.
Drug primer je medpredmetno povezovanje z matematiko, pri katerem učenci z uporabo pripomočkov, ki so dostopni na spletu, zrišejo, preučijo, nek graf ali pa pojav.
Tretji primer, povezava z likovno vzgojo, ustvarijo neko rastrsko/vektorsko grafiko na določeno temo in jo tudi predstavijo.
Kako bi lahko temo aktualizirali in kakšen doprinos bi takšna aktualizacija imela za učence?
Tema sama po sebi je dokaj osnovnega značaja in zajema temeljna znanja, ki jih učenci potrebujejo za delo z računalnikom in kako ta dela. Moderniziramo lahko izvedbo teme tako, da se poslužimo storitev v oblaku (office 365) ali pa z objavljanjem na spletni strani (kot počnemo mi tukaj). Seveda pa je tukaj primerno, da učenci uporabljajo aktualne, popularne programe, ki jih vsi poznajo in se uporabljajo, ni pa odveč, da spoznajo še alternative.
Katera znanja potrebujejo učenci iz tega področja in zakaj?
Pomembno je, da učenci znajo pridobiti in ovrednotiti podatke, ki jih najdejo na spletu ter iz njih tudi pridobiti informacijo, saj bodo s tem lahko varno in učinkovito uporabljali internet kot vir znanja. Znati morajo izbrati pravilen program za obdelavo podatkov in ga tudi učinkovito uporabljati. To je v današnjem času osnova vsakega študija, delovnega mesta in je osnovna kompetenca vsakega človeka, zato je pomembno, da učenci pridobijo to znanje in ga znajo tudi uporabljati.
Delo je na voljo pod licenco CC BY 4.0