PN4: Spletno učno gradivo in formativno PZ
Za tematski sklop sem si izbrala izdelavo preproste spletne strani v jeziku HTML, ki je del predmeta Računalniška omrežja. Tega učenci izbirno obiskujejo v tretji triadi osnovne šole.
Učni cilji:
Učenec:
- izdela enostavno spletno stran,
- našteje osnovne sestavne dele HTML kode,
- vstavi povezavo in sliko v svojo spletno stran,
- uporabi osnovni CSS stil za oblikovanje in urejanje spletne strani.
Interaktivni učbenik: Izdelava spletne strani s HTML in CSS
Preverjanje znanja: Kviz za preverjanje znanja na Quizizz
Analiza uporabljenih orodij
Za izdelavo spletnega interaktivnega učbenika sem uporabila Microsoft OneNote, ki je del Office 365. Aplikacija je povezana s svojim namenom in je primerna za učence. Uporaba in prebiranje takšnega učbenika bi bila za učence zelo enostavna, saj se po zavihkih lahko znajdemo. OneNote nam ponuja, da učbenik prilagodimo za učence različnih starosti, da jim bo ta čim bližje. Slaba lastnost je ta, da učenci ne dobijo povratne informacije o tem, koliko so se iz učbenika naučili. Lahko pa ustvarimo kviz v Microsoft Forms (ki je tudi del Office 365), katerega lahko vključimo v učbenik in z njim učenci preverijo svoje znanje. Učenci lahko samostojno zaženejo in uporabljajo aplikacijo, mogoče bi na začetku potrebovali nekaj kratkih navodil, čemu ta sploh služi. Učence lahko vključimo že v sam proces ustvarjanja učbenika, saj je verzija storitve oblačna, tako bi lahko učbenik urejala skupaj z učiteljem. Prav tako bi bili rezultati in izdelki učencev shranjeni v aplikaciji, tako da jih lahko učitelj kadarkoli izvozi.
Meni osebno se je aplikacija zdela zelo preprosta in uporabna. Ker je v sklopu Office 365 je sama uporaba zelo podobna Wordu, katerega učenci že poznajo, zato z uporabo ne bi smeli imeti večjih težav. Vsebuje ravno prav možnosti, da lahko učitelj naredi i-učbenik kar se da zanimiv za učence ter z njim še bolj pritegne njihovo pozornost za predmet.
Za preverjanje znanja pa sem ustvarila kviz na spletni strani Quizizz. Aplikacija je povezana s svojim namenom, saj preko nje učenci utrjujejo in preverjajo svoje znanje. Primerna je za osnovnošolske učence, saj je narejena na način igre in jim lahko s tem snov približamo ter naredimo bolj zanimivo. Vprašanja v kvizu lahko prilagajamo, glede na to kakšni so naši cilji in kaj želimo pri učencih preverjati. Aplikacija spodbuja uporabo višjih miselnih procesov v kolikor so vprašanja tako zasnovana. Prav tako učenci takoj dobijo povratno informacijo o tem, koliko znajo ter kaj se morajo še naučiti. Učenci lahko samostojno zaženejo in uporabljajo aplikacijo, slabost je le ta, da je v angleščini in bi komu ta povzročala težave. Menim, da bi bili učenci za uporabo te aplikacije zelo motivirani, saj je narejena na način igre, med seboj bi tekmovali in se želeli dokazati. Glede uspešnosti in napredka ob uporabi aplikacije pa je spet odvisno od tega, ali so vprašanja dobro strukturirana.
VIRI:
- Labernik, Z. in Flere, D. (ur.). (2002). Učni načrt za izbirni predmet: RAČUNALNIŠTVO. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 29.6 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf
- Izdelava strani 123. (2019). Izdelava spletnih strani v HTML5. Pridobljeno 29.6.2020, s https://izdelavastrani123.com/izdelava-spletnih-strani-v-html-5/
- W3Schools. (2020). HTML. Pridobljeno 30.6.2020, s https://www.w3schools.com/html/
- W3Schools. (2020). CSS. Pridobljeno 30.6.2020, s https://www.w3schools.com/css/