Oblikovanje besedil in delo s podatki, sodelovanje in delo v oblaku – PN3
Medpredmetna povezava učne ure (MAT in UBE) na temo delo s podatki (xlsx)
Umestitev v predmet, razred: medpredmetna povezava z matematiko v 7. razredu osnovne šole.
Operativni učni cilji učne ure:
Učenci:
- izberejo ustrezen računalniški program in ga zaženejo v grafičnem operacijskem sistemu,
- v programu izberejo in uporabijo ustrezen ukaz,
- uporabljajo orodja za obdelavo podatkov,
- shranijo izdelek na disk,
- razberejo podatke iz prikazov in jih interpretirajo,
- uporabljajo primerne prikaze in tabele za prikaz življenjskih situacij,
- izdelajo prikaz z računalniško preglednico,
- določijo aritmetično sredino,
- razumejo in uporabijo aritmetično sredino pri reševanju problemov.
Metode in oblike dela:
- metoda pogovora in razlage, demonstracijska metoda,
- frontalna in individualna oblika dela.
Opis aktivnosti in nalog:
Na začetku učne ure bi učitelj matematike ponovil kaj je aritmetična sredina in kako se jo izračuna, ter za katere podatke so primerni določeni grafi oziroma prikazi. Nato bi učitelj računalništva ponovil osnovne koncepte preglednic – Excel. V tem prvem delu bi imeli metodo pogovora in razlage, po potrebi tudi demonstracija. Nato pa bi vsak par učencev dobil svojo povezavo do Office 365 in narejenega Excelovega dokumenta in bi v dvojicah reševali naloge preko svojega računa za Office 365 (kar bi jim nudila šola). Če bi imeli kakšne težave bi določeni učitelj priskočil na pomoč in dal kakšen namig. Ko učenca končata obvestita učitelja in počakata, da tudi ostali sošolci končajo. Za zadnjih 10-15 minut pa bi odigrali Kahoot! in preverili znanje učencev – tako bi dobili povratno informacijo (koliko zares razumejo in na kaj moramo še opozoriti, kjer bi bile napake). Učitelj pa bi lahko tudi sproti opazoval pri kateri nalogi so učenci, po uri pa bi oba učitelja preverila pravilnost in korektnost nalog.
Primer mape, ki bi jo dobil določen par – seveda imajo vsi enake naloge, vendar je za vsak par narejena posebna mapa, z vsebovanim Excel dokumentom. Par se sam dogovori, katere naloge bo naredil en učenec in katere drug, nato pa preverita drug drugega, tako bo tudi učitelj videl, kako sta si razdelila delo, saj ima tudi učitelj povezavo do map in jih je sam naredil, torej jih lahko tudi on ureja oziroma pogleda napredek:
Orodja, aplikacije: Office 365 – Excel preko katerega bi reševali naloge. Če bi želeli bi lahko s kalkulatorjem preverili, ali so dobili pravilni rezultat. Učenci bi si lahko pomagali z zapiski s prejšnjih ur. Ob koncu pa bi se preko računalnika povezali z igro Kahoot!, kjer bi preverili kako dobro razumejo snov.
Preverjanje znanja ob koncu ure: uporabila bi Kahoot za preverjanje znanja.
VIRI
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. (2002). Učni načrt. Izbirni predmet: program osnovnošolskega izobraževanja. Računalništvo. Pridobljeno 12. 5. 2020, s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahkokrajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. (2002). Učni načrt. Izbirni predmet: program osnovnošolskega izobraževanja. Računalništvo. Pridobljeno 12. 5. 2020, s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_matematika.pdf
- Office 365 (preko katerega sem naredila naloge) – https://www.office.com/
- Kahoot! (preko katerega sem izdelala igro za preverjanje znanja – https://kahoot.com/