KV6: Oblikovanje besedil in delo s podatki v oblaku
Cilji iz učnega načrta za Računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in dela s podatki.
Učenke in učenci znajo:
- predstaviti informacijo z več podatki,
- našteti različne načine zapisa podatkov,
- izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu,
- v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz,
- izdelati svoje področje, ga preimenovati in izbrisati,
- z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati,
- z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo,
- z urejevalnikom besedil dopolniti besedilo in ga urediti,
- vnesti in oblikovati podatke v preglednico,
- narisati ustrezen grafikon in ga vriniti v besedilo.
Medpredmetne povezave
Temo oblikovanje besedil in delo s podatki lahko uporabimo pri praktično vseh predmetih. Pri matematiki lahko učenci uredijo podatke, pridobljene pri nekem poizkusu v tabelo, ki jo dodajo k besedilu, ki govori o poteku same izvedbe poizkusa. Pri slovenščini se lahko npr. trije učenci povežejo prek oblačne storitve in tako tam vsi trije hkrati urejajo besedilo, ki ga bodo kasneje predstavili drugim sošolcem. Pri športni vzgoji lahko dobljene odmerjene čase ali pa npr. število zadetkov vnesemo v tabelo in jih uredimo. Lahko jih prikažemo z grafom in tako odčitamo, kdo je bil najuspešnejši in kdo malo manj. Pri gospodinjstvu lahko npr. naredimo lep in pregleden meni za cel teden, pri naravoslovju lahko naredimo razpredelnico, v kateri primerjamo različne, a podobne vrste rastlin.
Aktualizacija, doprinos ter potrebno znanje
Temo bi lahko aktualizirali z že večini poznanimi aplikacijami, kot sta Word in Excel, ali pa bi besedila urejali na spletu, direktno v datoteki, naloženi oz. ustvarjeni v Drive-u, Dropbox-u ali iCloud-u (oz. v Office 365, da imamo vse na enem kupu). Še najbolje je, da omenjeni aplikaciji (Word in Excel) uporabljamo v oblačni verziji, zato da se naše delo sproti shranjuje in je dostopno iz katerega koli računalnika. Menim, da bi bilo učencem zanimivo delati v storitvah (npr. Drive) kjer jih lahko več dela na enem dokumentu. Zato ne bi imeli ravno preveč dela z samim motiviranjem, poleg tega, pa bi lahko tako si sproti naredili tudi urejene in pregledne zapiske, iz katerih bi se lažje učili oz. pripravili na test. Prav tako, če učencem ponudimo zanimive teme, raziskovanja se bodo lažje in hitreje lotili dela. V našo nalogo pa moramo le vključiti kakšno raziskovanje, ki vsebuje podatke in pa, da učenci napišejo pripravo na raziskovanje in ugotovitev in smo že zajeli skoraj vse učne cilje.
Učenci bi se morali naučiti uporabljati osnovne funkcije aplikacij Word, Excel ter PowerPoint. Le te so velikokrat prikazane z ikono in po večini povsod enake ali podobne, tako da mislim da bi se hitro navadili vsaj osnovne uporabe. Z leti pa lahko zahtevamo bolj podrobno urejanje in predstavljanje besedila in podatkov in jim tako predstavimo še funkcije, ki so mogoče manj uporabljene. Funkcije teh treh aplikacij se navadno ponovijo tudi v spletnih verzijah urejevalnikov, tako da dodatno učenje ni potrebno. To znanje se mi zdi pomembno iz tega vidika, ker se velikokrat v življenju srečamo z nekim besedilom ali podatki, ki jih moramo urediti, oblikovati. Dobro je, da ta del res obvladamo, saj nam bo znanje zelo koristilo ne samo v osnovni šoli, ampak tudi v nadaljnjem šolanju, iskanju zaposlitve, na delu, itd. V sedanjem času namreč urejanje besedil in podatkov štejemo kot osnovno računalniško pismenost, zato je na nas (bodočih) učiteljih, da učence dobro podučimo, in jih tako pripravimo na uporabo le teh v življenju.
Sabina, zelo dobro ste opravili nalogo. Pri sodelovanju in spletnem sodelovanju je smiseln še premislek o varnosti in zasebnosti ter o avtorskih pravicah in licencah na spletu. Dobro opravljena naloga.