OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI V OBLAKU
UČNI NAČRT
Po učnem načrtu za Računalništvo, naj bi učenci na temo oblikovanja besedil in dela s podatki znali z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati, z urejevalnikom besedil dopolniti besedilo in ga urediti, z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo, predstaviti informacijo z več podatki, našteti različne načine zapisa podatkov, vnesti in oblikovati podatke v preglednico ter poiskati in uporabiti podatke iz omrežja internet.
MEDPREDMETNE POVEZAVE
Pri izvedbi je smiselno načrtovati medpredmetne povezave s skoraj vsemi predmeti (najtežje pri glasbeni vzgoji, likovni umetnosti, športni vzgoji). Pri ostalih predmetih pa bi učencem ta znanja prišla še posebej prav, saj morajo pri vseh predmetih kaj iskati po internetu in s tem vrednotiti podatke, poleg tega pa delati seminarske naloge in predstavitve.
AKTUALIZACIJA
Učenci imajo velikokrat nalogo, da izdelajo kakšen plakat ali projekt. To naredijo kar na plakat, ker se jim tako zdi (tudi staršem) najlažje. Učencem bi lahko predstavili spletne izdelovalce miselnih vzorcev in jih še podrobneje seznanili z različnimi orodji, s katerimi bi si lahko pomagali pri izdelovanju “plakatov”.
ZAKAJ?
Dandanes so otroci že zelo majhni seznanjeni z računalnikom in predvsem računalniškimi igricami. Malo manj oz. skoraj nič so seznanjeni z oblikovanjem besedil in iskanjem pomembnih in koristnih podatkov ter informacij na internetu. Ko pridejo v osnovno šolo, večina učiteljev od učencev zahteva, da izdelajo kakšno projektno nalogo ali seminarsko predstavitev. Tako so učenci postavljeni pred izziv, za katerega ne vedo, kako se z njim spopasti. Zaradi “internetne pismenost” (iskanje ustreznih, verodostojnih, korektno pridobljenih podatkov), bi bilo potrebno, da se učenci tega naučijo že prej, kot šele v 7. razredu osnovne šole (večina se jih s tem sreča šele v srednji šoli ali pa se sploh nikoli ne). Osnovnega urejanja besedil v npr. Wordu se že sami naučijo, ko pa pride do zahtevnejšega urejanja (vstavljanje slik, kazala, urejanje naslovov, …) se učenci počutijo izgubljene, zato bi jih bilo potrebno tudi o tem podučiti pri pouku računalništva.