OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI V OBLAKU
Učni načrt za računalništvo v okviru teme oblikovanje besedil in delo s podatki narekuje, da morajo učenci znati naslednje:
- predstaviti informacijo z več podatki,
- izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu,
- v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz,
- izdelati svoje področje, ga preimenovati in zbrisat,
- z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati,
- z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo,
- shraniti izdelek na disk in ga natisnit,
- z urejevalnikom besedil dopolniti besedilo in ga urediti,
- vnesti in oblikovati podatke v preglednico,
- narisati ustrezen grafikon in ga vriniti v besedilo,
- predstaviti informacijo z več mediji,
- izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije,
- uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev
Številne teme znotraj predmetov omogočajo medpredmetne povezave. Tako lahko v primeru teme oblikovanja besedil in dela s podatki povežemo:
- računalništvo in slovenščino -> učenci v računalniški učilnici s pomočjo računalnika napišejo npr. uradno vabilo ali zahvalo,
- računalništvo in matematika -> učitelji povežejo predmeta tako, da učenci z uporabo npr. Excela uredijo podatke in s pomočjo že vgrajenih operaciji izračunajo matematične izraze,
- računalništvo- zgodovina- biologija -> učenci izdelajo PowerPoint predstavitev zgodovinskega razvoja človeka
Poleg zgornjih treh primerov medpredmetnega povezovanja obstajajo še številne druge povezave, saj se učenci z urejanjem besedil in z delom s podatki srečujejo vsakodnevno skoraj pri vseh predmetih.
Dotično temo bi po mojem mnenju najbolj aktualizirali z uporabo oblačnih storitev, kot so npr. Office 365 ali Google Docs. Obe oblačni storitvi omogočata, da več uporabnikov naenkrat dostopa do datotek in jih istočasno ureja. Prav tako pa obe storitvi omogočata enostaven dostop, s katerekoli naprave z internetno povezavo, saj so datoteke shranjene v oblaku. Dobra stvar tega, da se datoteke samodejno shranjujejo v oblak je tudi to, da ob nepredvideni okvari računalnika ne izgubimo podatkov.
Učenci za obdelavo besedil gotovo potrebujejo vsaj osnovno predznanja pisanja in oblikovanja besedil oz. lahko bi rekli, da potrebujejo predznanja slovenščine. Prav tako potrebujejo nekaj predznanja matematike, saj se tam učijo osnov dela s podatki. Potrebujejo pa tudi osnovna znanja uporabe programov za urejanje besedil in podatkov, kot so Word, Excel in PowerPoint. Te osnovne uporabe se učenci navadno sami naučijo, saj so že v nižjih razredih primorani napisati kakšen sestavek ali pa izdelati predstavitev na določeno temo. Osebno menim, da bi morali učence razbremeniti tega, da so primorani sami raziskovati programe za urejanje besedil in podatkov, ter jih z uporabo le teh programov seznaniti tekom rednega pouka. Menim, da sta znanje urejanja besedil in urejanja podatkov postala glavni del računalniške pismenosti, vendar pa konkretna znanja o tem pridobijo le učenci, ki se odločajo za izbirni predmet računalništvo. Temeljito bi bilo potrebno razmisliti o vključitvi tematike urejanja besedil in podatkov v vsakdanji pouk. Če že ne kot samostojen predmet pa kot nekakšno medpredmetno povezavo vseh predmetov, kateri bi lahko namenili nekaj ur, podobno kot je nekaj ur namenjenih športnim, naravoslovnim, kulturnim dnem. Tako bi lahko uvedli tudi kakšen »računalniški dan«.
Klara, zelo dobro ste opravili nalogo. Morda v premislek lahko naslednjič vključite še, kako so na primer oblačne storitve povezane tudi s temo varnosti v spletu in osebnimi podatki.