Računalniška omrežja in ROID

Raziskovala sem 5 osnovnih šol na Dolenjskem. Vsi podatki so pridobljeni iz uradnih spletnih strani šole.

Analiza rezultatov:

Ime šoleEnotna identifikacijaSpletna stran šoleSpletna učilnica/zbornicaOblačne storitveUpravljanje VIZ
OŠ Šmihelsio.mdmWordPressmoodle /Lo.Polis
OŠ Grmsio.mdm WordPress Arnes učilniceOffice 365 Easistent
OŠ Centersio.mdm WordPress Arnes učilniceOffice 365Easistent
OŠ Šentjernejsio.mdm WordPress Arnes učilnice /Lo.Polis
OŠ Drskasio.mdm WordPress moodle /Easistent

Vse šole uporabljajo enotno identifikacijo sio.mdm in WordPress za spletno stran. Spletne učilnice so Arnesove, dve pa uporabljajo moodle. Oblačnih storitev večina šol nima, razen dveh, ki uporabljajo Office 365. Kar pa se zadeva upravljanja viz, so šole precej uravnoteženo razporejene, uporablja se Easistent in Lo.Polis, v razmerju 3 proti 2.

Refleksija:

Roid mora obvladati več veščin, ki se zadevajo dela z storitvami. Dobro mora poznati in znati uporabljati spletne učilnice, znati vzpostaviti strežnik in ga oskrbovat, urejati in upravljati s podatki, urejati spletne strani, imeti smisel za grafiko ter osnovna znanja o izdelavi in obdelavi fotografij in videoposnetkov. Pomembno je tudi poznavanje avtorskih zaščit. Z poznavanjem računalniških omrežji ROID razume delovanje teh storitev, njihove prednosti in slabosti in tako ob težavi hitro in učinkovito pristopi ter jo odpravi.

Za delo roida je ključna tudi komunikacija, saj se mora povezovati na šoli z večino ljudi. Za začetek sodeluje z vodstvom šole, tako da sledi njihovim navodilom, hkrati pa svetuje o nakupu opreme, spremlja obvestila, posodobitve idr. Prav tako ima veliko vlogo pri pomoči učiteljem, saj se z njim izmenjujeta in dopolnjujeta, odvisno glede na oblike, načine in vsebine dela z informacijsko tehnologijo tako pri pouku kot izven šolske ure. Sodeluje tudi z učenci, jim je na voljo za pomoč pri raznih težavah ob uporabi raznih storitev ali odpravljanju napak. Vselej pa se roid poveže tudi s starši, saj se lahko pri uporabi easistenta in raznih spletnih redovalnic večkrat zapletejo.

Temeljni namen uporabe je olajšanje vseh del, ki jih lahko nadomesti računalnik. Tu sodi vpisovanje ocen v redovalnico, hitrejši dostop do raznih gradiv, trajnejši vpogled v gradiva, hitrejša povratna informacija, boljši pregled nad podatki in lažje upravljanje le teh itd. Olajšana je tudi sama komunikacija med starši, učenci in učitelji, omogoča pa tudi dostop do raznih zanimivih funkcij, ki jih drugače ne moremo uporabljati. Poleg že naštetih stvari, pa uporaba storitev popestri učenje in izboljšuje računalniško pismenost.

Menim, da je delo računalnikarja na šoli zelo pomembno z velikim razponom, saj se loteva mnogih področij. Njegovo delo je pomembno, saj vpliva na nadaljnji razvoj znanja, uporabe in sposobnosti pri delu z računalnikom. Ključnost teh nalog se je opazilo predvsem v zadnjih dveh letih pandemija, saj brez poznanih postopkov za uporabo didaktične programske opreme pouka na daljavo skoraj ni bilo mogoče izvesti. Zato se mi zdi, da je naziv in poklic računalnikarja glede na poglavitnost njegovih del pri izobrazbi še vedno premalo cenjena. Zavedati pa bi se morali natančne opredelitve del roida, saj se zgodi, da ga izkoristijo tudi za zadeve, ki so jih ostali zmožni opraviti sami, hkrati pa je pomembno da je oseba, ki prevzame delo roida, za to primerno izobražena.

This work is licensed under CC BY 4.0

(Skupno 23 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost