1. AK: Urejevalniki besedila

Urejevalniki besedil spadajo pod tematski sklop pri predmetu računalništvo/urejanje besedil.

SPLOŠNI CILJI PREDMETA:

  • Pridobiti temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb,
  • obogatiti svoj jezikovni zaklad in skrbeti za slovensko izražanje,
  • razvijati sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij.

OPERATIVNI CILJI PREDMETA (UBE):

  • Predstaviti informacijo z več podatki,
  • našteti različne načine zapisa podatkov, razlikovati programsko in strojno opremo računalnika in opisati njune naloge,
  • v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz, izdelati svoje področje in ga preimenovati ter izbrisati.

SPECIALNO DIDAKTIČNA PRIPOROČILA:

Učenci in učenke s pomočjo računalnika iščejo, zbirajo, oblikujejo, predstavijo in vrednotijo aktualne informacije ter se pri tem posvetujejo z učitelji. Spoznajo, predlagajo in vrednotijo merila ter postopke za uspešno in učinkovito iskanje, obdelavo, oblikovanje in predstavitev informacij z računalniki. Vsebina se navezuje na teoretična spoznanja, ki jih uporabijo pri izdelovanju dokumenta in ga na koncu predstavijo.

OCENJEVANJE:

Pri predmetu dobi učenec oziroma učenka najmanj eno ustno oceno in eno oceno izdelka.

Pri ustni oceni vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika, uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri uporabi računalnika. Pri ocenjevanju izdelka pa poleg vsega zgoraj naštetega vrednotimo še kakovost izvedbe predstavitve izdelka in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij.

KATALOG ZNANJA:

Minimalno znanje: zagnati program v grafičnem okolju, napisati krajše besedilo, vriniti sliko v besedilo, v obravnavanem programu izbrati ustrezen ukaz, shraniti izdelek na disk in ga natisniti, izbrati ustrezen obravnavan računalniški program.

Temeljito znanje: znati v obravnavanem programu uporabiti ustrezen ukaz, urediti sliko v besedilu, predstaviti informacijo z več podatki, iz informacij izluščiti dejstva.

Zahtevnejše znanje: inovativno predstaviti informacijo z več podatki.

LASTNOSTI PROGRAMOV:

Za urejanje besedil lahko v osnovnih šolah, med drugimi, uporabljamo prosto dostopni program Microsoft Word in programsko opremo Latex.

Latex je zahtevnejši program za pisanje in urejanje besedil. Uporablja se ga lahko v različnih programih, kot sta Visual Studio Code ali Notepad++. Za razliko od Microsoft Worda se tukaj uporablja poseben jezik/koda. Uporablja se ga za pisanje obširnejših dokumentov, predvsem matematičnih, saj omogoča pregleden zapis formul. Primeren je za višje razrede osnovne šole, ki že imajo nekaj znanja.

Microsoft Word je urejevalnik besedil, ki se je na trgu pojavil že leta 1990. Je brezplačen, a je potrebna registracija uporabnika. Na vsake 2-4 leta se pojavi nova različica z nadgraditvami. Program med mnogimi funkcijami omogoča urejanje in pisanje dokumentov, dodajanje slik, tabel, grafikonov, številčenje strani, deljenje dokumenta z drugimi. Ima veliko izbiro različnih pisav, spreminjaš lahko velikost, barvo in slog pisanja, odstavke, številčenje. Je lahek za uporabo, saj kakor pišeš v dokument tako potem tudi izgleda končni izdelek. Uporabimo lahko že predlagane načrte in sloge strani ali pa si jih prilagodimo lastnim potrebam.

Zaradi pregledne menijske vrstice je primeren tako za začetnike kot tudi za izkušene uporabnike, ki lahko s pomočjo bližnjic hitreje napišejo dokument.

Uporabne strani za učence in učitelje:

Učenci v osnovni šoli bi lahko izdelali dokument na poljubno temo, vstavili fotografije in tabele ter na koncu izdelek predstavili razredu.

(Skupno 63 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost