Aktivnost KV6: Oblikovanje besedil in delo s podatki v oblaku
Kaj pokriva učni načrt za Računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in dela s podatki?
- Kratek opis.
- Učenke in učenci pridobijo osnovna znanja za uporabo računalnika. Učni načrt je razdeljen na tri glavne skupine, izmed katerih je ena kot dodatna:
- Osnove informatike in računalništva
- Obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije
- Programiranje (kot dodatna vsebina)
- Osnove informatike in računalništva (operativni cilji)
- predstaviti informacijo z več podatki
- našteti različne načine zapisa podatkov
- razlikovati programsko in strojno opremo računalnika in opisati njune naloge
- našteti enote strojne opreme računalnika, razložiti, zakaj jih uporabljamo, in opredeliti kriterije, po katerih vrednotimo njihovo kakovost
- Obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije (operativni cilji)
- izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu
- v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz
- izdelati svoje področje, ga preimenovati in zbrisati
- z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati
- z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo
- hraniti izdelek na disk in ga natisniti
- poslati sporočilo po elektronski pošti in na prejeto sporočilo odgovoriti
- uporabiti pregledovalnik za internet
- prepisati datoteke iz ene računalniške enote na drugo
- opisati področja, kjer so uporabljali računalnik
- Programiranje (operativni cilji)
- napisati algoritem, ki reši preprost vsakdanji problem
- izdelati in spremeniti preprost računalniški program.
- Učenke in učenci pridobijo osnovna znanja za uporabo računalnika. Učni načrt je razdeljen na tri glavne skupine, izmed katerih je ena kot dodatna:
Katere medpredmetne povezave je smiselno načrtovati pri izvedbi (naštejte vsaj tri konkretne primere)?
Vsekakor je smiselno vpeljati k uram računalništva slovenski jezik, angleški jezik in katerikoli predmet iz družboslovja/naravoslovja. Pomembno je da se otroke nauči pravilno rabo velikih začetnic (SHIFT), pravilna uporaba pik, vejic, ipd (tako da sledi presledek za ločilom). Ko je bilo računalništvo v samem vrhuncu (okrog leta 1998), in ko se je prehajalo na ti “digitalizacijo”, smo v srednji računalniški šoli pri pouku Slovenskega jezika, morali vse seminarske, obnove, domače naloge pisati v Wordu (in v tiskani obliki oddajati), zato menim da bi to prakso morali danes nujno vpeljati v osnovne šole. Učitelj računalništva, je prav da spodbuja tudi druge učitelje, da učencem svetujejo naj dokumente pišejo na računalnik. Medpredmetno povezovanje s slovenskim jezikom je nujno, angleški jezik bi lahko rekel da je tudi zanimiv, predvsem zaradi dejstva, ker veliko vsebin na internetu in nekateri drugi računalniški programi obstajajo samo v angleški različici. Zanimivi so tudi vsi drugi predmeti, tako družboslovni (zgodovina ipd.) kot naravoslovni (matematika, fizika, ipd), kjer lahko učenci delajo miselne vzorce (SmartArt) in uporabo matematičnih formul. Posebej zanimivo pa je lahko medpredmetno sodelovanje pri predmetu glasbena umetnost in likovna umetnost, kjer lahko učenci uporabijo tudi multimedijo kot orodje za predstavitev snovi.
Kako bi lahko temo aktualizirali in kakšen doprinos bi takšna aktualizacija imela za učence? Npr. s sodobnejšimi storitvami.
Sam sem mnenja, da bi morala programska oprema biti BREZPLAČNA, zato bi bilo smiselno da se otrokom pokaže tudi prednosti odprtokodne programske opreme, kot je Linux, OpenOffice, ipd. Nadvse uporabne so tudi Google storitve (Documents, Drive, Spreadsheets, ipd). Ker pa velikokrat pridemo kot učitelji v situacijo, kjer je v razredu potrebna diferenciacija, je smiselno aktualne teme rezervirati, za tiste učence ki uspešno opravijo vaje in lekcije, kot so definirane v učnem načrtu. Učitelj mora biti maksimalno fleksibilen, pri “deljenju” znanja in se mora zavedati učnih ciljev, za katerimi stremi.
Katera znanja potrebujejo učenci iz tega področja in zakaj? Vaše mnenje, ki naj bo argumentirano.
Kot že sam naslov pove “Urejanje besedil in delo s podatki”, za kar sta dovolj Office paketa Word in Excel (Powerpoint mogoče tudi, kot orodje za predstavitve). Se pravi učenci morajo biti po zaključku predmeta sposobni sami oblikovati ličen dokument v Wordu, ga opremiti s številkami stranmi, naslovnico, slikami, kazalom, uporabljati se morajo naučiti sloge (naslov, podnaslov, ipd) in razumeti, da se kazalo generira iz slogov. To pa je tudi tista osnova, ki bi jo vsi otroci morali osvojiti, če bi želeli v bodoče sami urejati besedila v Wordu (oz. v drugih podobnih programih). Kar pa se tiče dela s podatki, je Excel kot nalašč orodje, s katerim lahko na razmeroma enostaven način predstavimo podatke. Naj bo to z uporabo enostavne tabele, na katere pripnemo filter za iskanje in sortiranje, uporabimo pogoje (npr za barvanje celic) in uporabimo enostavne funkcije (npr SUM, AVG) za enostavne izračune. Uporaba Excela je dandanes tudi že ključna, saj v večini služb zahtevajo uporabo tako Worda, kot Excela in praktično si danes ne predstavljamo več dela, brez da ne bi znali uporabljati teh orodij.
Viri
- Krajnc, R. (2013) Neobvezni izbirni predmet: Računalništvo. Učni načrt. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno 30.8.2020: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf