PN3: Oblikovanje besedil in delo s podatki, sodelovanje in delo v oblaku
Medpredmetno povezana učna ura med LUM in UBE
Umestitev: Medpredmetna povezava predmetov Likovna umetnost in Urejanje besedil. Dejavnost bi lahko izvedli v kateremkoli razredu zadnje triade, sama pa sem jo umestila v 7. razred osnovne šole, saj se po navadi takrat izvaja ta izbirni predmet. Primerna je za več ur dela – od 3 do 4 šolske ure.
Operativni učni cilji za UBE:
Učenec:
- z urejevalnikom besedil napiše krajše besedilo in ga oblikuje,
- z urejevalnikom besedil dopolni besedilo in ga uredi,
- shrani izdelek na disk in ga natisne.
Operativni učni cilji za LUM:
Učenci:
- narišejo oblike z različnimi risarskimi materiali in pripomočki na podlage različnih velikosti,
- rišejo oblike po opazovanju, spominu in domišljiji,
- razvijajo izrazne zmožnosti pri oblikovanju na ploskvi in s tem negujejo individualni likovni izraz,
- razvijajo sposobnost analiziranja in vrednotenja likovnih del.
Učne metode:
- učna metoda razlage
- učna metoda pisnih del
- učna metoda grafičnih del
Oblike dela:
- frontalna
- individualna
- skupinska
Opis aktivnosti in nalog za realizacijo učnih ciljev:
Najprej bi se učenci posvetili predmetu Likovna umetnost, kjer bi dobili navodilo, da morajo v tehniki svinčnik narisati poljubno risbo na risalni list velikosti A3. Sami bi si izbrali temo svoje risbe (lahko je izmišljena, lahko pa rišejo fizične predmete, katere si sami postavijo), katero bodo kasneje v dokumentu tudi na kratko opisali.
Ko bi s svojimi risbami končali, bi jih z optičnim bralnikom poskenirali in jih prenesli na računalnik.
Na koncu bi v pripravljen dokument RISANJE S SVINČNIKOM vsak učenec na stran s svojim imenom (imena učencev so že vnaprej napisana) napisal naslov svoje risbe, vstavil poskenirano risbo in jo na kratko opisal – kakšen motiv je upodobil ter kateri svinčnik je uporabil.
Tako bi izdelali letak z risbami osnovnošolcev, katerega bi lahko nato natisnili in razdelili med učence in učitelje na šoli.
Na koncu pa bi učenci preverili svoje znanje glede tehnike risanja s svinčnikom, urejanja besedil in oblačnih storitev na TEJ POVEZAVI.
Potrebna orodja in aplikacije za realizacijo:
- risalni listi, svinčniki, optični bralnik, Office 365 – Word, preverjanje – povezava na Kahoot!
VIRI:
- Labernik, Z. in Flere, D. (ur.). (2002). Učni načrt za izbirni predmet: RAČUNALNIŠTVO. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 29.6 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/3-letni-lahko-krajsi/Racunalnistvo_izbirni.pdf
- Štrukelj, A. (ur.). (2011). Program osnovna šola. LIKOVNA VZGOJA. Učni načrt. Ljubljana: Ministrstvo RS za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno dne 29.6 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_likovna_vzgoja.pdf