PN4: Spletno učno gradivo in formativno pz

Tematski sklop: Učna ura se nanaša na reševanje problemov. Primerna je za učence 2. triade osnovne šole, ki obiskujejo neobvezni izbirni predmet računalništvo.

Učni cilji:

Učenci:

  • Znajo našteti faze procesa reševanja problema
  • Znajo najti ustrezno orodje, s katerim rešijo problem
  • Znajo problem razdeliti na več manjših problemov
  • Znajo načrtovati in realizirati rešitev

 

Povezava na interaktivni učbenik.

Povezava do kviza.

Vrednotenje aplikacij

Za interaktivni učbenik oz. predstavitev teme sem si izbrala Microsoft OneNote. Aplikacija je povezana s svojim namenom in je primerna za učence. Prav tako omogoča nekaj prilagodljivosti za spreminjanje vsebine in nastavitve v skladu s potrebami. Pomanjkljivost je ta, da učenci dobijo omejeno povratno informacijo ali pa sploh ne, saj ne omogoča direktnega, individualnega komuniciranja. Aplikacija spodbuja uporabo višjih miselnih procesov, v kolikor jo na tak način uporabimo. Aplikacija je spletna, tako da je dostopna iz povsod, v kolikor imamo internetno povezavo (in Microsoft 365). Ker je aplikacija enostavna za uporabo in jo lahko učenci uporabljajo samostojno se mi zdi, da so motivirani za njeno uporabo. Rezultati oz. izdelki učencev so shranjeni v aplikaciji, vendar jih učitelj ne more izvoziti. Ne morem reči, da bi ob uporabi te aplikacije se učenčev napredek »dvignil«, saj ni ustvarjena za to. Že na prvi pogled namreč vidimo, da je namenjena predajanju znanja, ne pa nekim nalogam, samo prebiranje pa še ne pomeni, da bomo dosegli izjemen napredek. Če se dotaknem še same zasebnosti. Aplikacijo in njene uporabnike lahko vidijo tisti, ki so v dokument vključeni, torej je tako, kot če bi bili v razredu. Všeč mi je tudi to, ker v primeru da že imamo Microsoftov 365 račun, nam dodatno vpisovanje kakršnih koli podatkov ni potrebno. Torej če povzamem, aplikacija je zastonj, internetna oblika in zelo enostavna za uporabo. Malce težje je samo izdelovanje nalog vendar z nekaj iznajdljivosti je tudi ta skrb odveč. Se mi zdi pa na pogled in strukturo najbolj primerna kot interaktivni učbenik, saj lahko razdelimo na posamezna poglavja, točke itd.

Za preverjanje znanja pa sem si izbrala Google Forms-quiz. Sama aplikacija je tudi v sklopu Microsoft 365, zato se mi je zdela kot super dopolnilo k mojemu interaktivnemu učbeniku. Prav tako kot OneNote je tudi ta aplikacija povezana s svojim namenom in primerna za učence. Ima visoko stopnjo prilagodljivosti, ki omogoča spreminjanje vsebine in nastavitev v skladu s potrebami učencev. Aplikacija ponuja zelo različne možnosti vprašanja, na koncu vprašalnika pa učenec takoj dobi povratno informacijo, koliko odgovorov je imel pravilnih ter kateri odgovori so pravilni tam, kjer je učenec zgrešil. Ker lahko vprašanja prilagajamo potrebam spodbujamo s tem uporabo višjih miselnih procesov. Tudi do te aplikacije lahko učenci samostojno in prosto dostopajo kjer koli so, v kolikor imajo internetno povezavo. Sama aplikacija je dobro strukturirana in je zelo motivirajoča za učence, rezultati pa so shranjeni v aplikaciji in jih lahko učitelj izvozi v Excel dokumentu. Pri uporabi te aplikacije učenci izkazujejo izjemen napredek. Velika pomanjkljivost je le v tem, da je anketa oz. preizkus znanja anonimna. Tako da v primeru, da želimo preverjati znanje učencev, in nas zanima kako se je kateri izmed njih odrezal, moramo v eno vprašanje porabiti tudi za to, da navedejo svoje ime in priimek. Če povzamem, aplikacija je zelo lahko za uporabo tako za učitelje kot tudi za učence. S svojo strukturo lahko dosežemo to, da delujemo na različnih miselnih ravneh, kar mi je še posebej všeč, da aplikacija odgovore analizira sama (koliko % je pravilno odgovorilo, koliko ne..) in lahko te rezultate izvozimo in natisnemo za lastne potrebe. Tudi pri tej aplikaciji dodano prijavljanje in podajanje drugih podatkov ni potrebno, kar je velik plus za zaščito osebnih podatkov.

Viri:

  • Davidson, S., Murphy, C. Computational Thinking for Problem solving. University of Pennsylvania. Pridobljeno 27.6.2020 s https://www.coursera.org/learn/computational-thinking-problem-solving?
  • Krajnc, R. (ur.). (2013) Neobvezni izbirni predmet: Računalništvo. Učni načrt. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno 27.6.2020 s https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/Neobvezni/Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf
(Skupno 67 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost