KV 3: Scratch

Izbral sem si okolje Scratch.

Naloga se glasi: Met na koš

Navodila naloge:  Izdelali bomo projekt, kjer bo naš karakter zadel košarkaški koš. Za ozadje si izberemo košarkaško igrišče, za sprite-a pa uporabimo enega človeka in košarkaško žogo. In že na začetku nas na spodnji sredini ozadja pozdravi naša oseba, ki v rokah drži žogo. Nato se žoga in človek hkrati premakneta na levo ali desno stran, nakar človek vrže žogo v koš. Ko zadane koš, se žoga skrije in človek zakriči “Koš!”.

Ciljna publika: Naloga je primerna za učence druge triade, pri neobveznem predmetu Računalništvo, tam bi jo tudi jaz umestil. Scratch je dovolj zanimiv in zahteven program, da bi se tistim učencem zdel zabaven in hkrati še poučen. Vse kar potrebujejo, je Scratch račun in računalnik. Po mojem mnenju predznanje ni potrebno, saj je veliko gradiva, s katerim se lahko samo naučijo, bi pa zelo prav prišlo, če učenci vedo o pojmu algoritem, kaj več pa za tako nalogo ni nujno.

Učni cilji:

  • razumejo pojem algoritem
  • S pomočjo algoritma napišejo program
  • imajo smisel za ustvarjalnost (barve, pozicije, efekti)

 

Rešitev naloge:

  • izberemo si ozadje, ime ozadja je Basketball 1
  • Izbral sem si sprite-a Devin-a, in sicer uporabljal bom njegov prvi kostum ( Devin-a1 ). To definiramo s tem, da po ukazu (When sprite is clicked), damo < switch costume to devin-a1>.  Za košarkaško žogo sem izbral sprite “Basketball”
  • Sprva ga pozicioniramo v sredino spodaj ( Go to x:2 y: -85 ), in pozdravimo – < Say Živjo, glej kako zadanem koš! for 2 seconds > .  Sprite “Basketball” že na začetku pozicioniramo tako, da je v naših rokah. < go to x:46 y: -32 >, prav tako pa tudi uredimo velikost, da bo lahko “šla skozi obroč”,  < set size to: 80%>
  • Na to ju oba premaknemo na poljubno stran, moja je leva, to storimo spet z ukazi go to x: y: . Seveda uredimo tako, da je žoga  v naših rokah.
  • Na to pa bomo poskrbeli, da bo žoga šla proti košu. To storimo z ukazom glide, ki bo trajal 1 sekundo. Zgleda tako: < Glide 1 s to x: 8 y: 119 >
  • Ko bo žoga šla skozi obroč, želimo da se skrije, to pa storimo tako, da na koncu še dodamo hide, ko se glide zaključi.
  • Da bo naš človek vedel, kdaj se lahko veseli, bomo uporabili ukaz broadcast, ki bo našemu človeku dal sporočilo, da je žoga v košu. To storimo tako, da po tem ko se žoga skrije, da dodamo ukaz  < broadcast “koš” >. V programu od našega človeka pa bomo potem dodali ukazi < When i receive “koš” >. To pomeni, da bo naš človek nekaj storil, ko bo žoga v košu. In sicer hočemo, da reče “Koš!”, to pa storimo tako, da po ukazi <When i receive koš >, dodamo ukaz <Say “KOŠ!” for 2s>

 

Program za sprite: Devin

 

 

Program za sprite: Basketball

 

Realizirana naloga: https://scratch.mit.edu/projects/408069696/

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

(Skupno 61 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost