KV7: Računalniška omrežja in ROID
Zbrani podatki
ŠOLA | ENOTNA IDENTIFIKACIJA | SPLETNA STRAN ŠOLE | SPLETNA UČILNICA/ZBORNICA | OBLAČNE STORITVE | UPRAVLJANJE VIZ |
---|---|---|---|---|---|
OŠ Zbora odposlancev | sio.mdm | WordPress | Arnes učilnice | e-Asistent | |
OŠ Ob Rinži | sio.mdm | WordPress | Arnes učilnice | e-Asistent | |
OŠ Nove Jarše | sio.mdm | WordPress | Arnes učilnice | e-Asistent | |
OŠ dr. Franceta Prešerna Ribnica | sio.mdm | WordPress | Arnes učilnice | e-Asistent | |
OŠ dr. Ivana Korošca | sio.mdm | WordPress | Arnes učilnice | Office 365 | Lo.Polis |
Rezultati analize
Raziskala sem 5 šol in sicer 2 iz Kočevja, eno iz Ljubljane, eno iz Ribnice in eno iz Borovnice. Rezultati so pri vseh zelo podobni. Vse šole uporabljajo enotno identifikacijo sio.mdm, kar imajo na spletnih straneh, izdelanih z WordPress tudi vse omenjeno (s pasicami). Posledično tudi vse uporabljajo Arnes učilnice, ampak sem ugotovila, da teh spletnih učilnic ne uporabljajo za vse predmete. OŠ Ob Rinži je za pouk na daljavo imela spletno učilnico kar direktno na spletni strani. Oblačnih storitev pri večini šol nisem zasledila, morda pa jih vseeno imajo. Samo OŠ dr. Ivana Korošca ima na spletni strani pasico za Office 365, zato predvidevam, da ga učenci in učitelji uporabljajo. Štiri od petih raziskanih šol uporablja za upravljanje VIZ e-Asistent, OŠ dr. Ivana Korošca pa Lo.Polis.
Ugotovila sem, da vse šole uporabljajo podobne storitve, predvidevam da so te pri šolah bolj popularne.
Refleksija
- Katera znanja potrebuje ROID, da lahko skrbi za storitve?
Da lahko ROID upravlja vse te storitve potrebuje veliko različnih znanj. Dobro je, da pozna več različnih storitev in šoli tudi priporoča, katera se mu zdi najprimernejša za uporabo. Za postavitev spletnih strani je dobro, da pozna HTML in CSS kodo. Pomembno je, da se v vsako storitev posebej poglobi, da lahko učencem in ostalim zaposlenim pomaga, če se jim kje zatakne. Dobro se mora osredotočiti tudi na to, da bo uporaba storitev čim bolj varna.
- S kom vse mora ROID sodelovati na šoli in na kakšen način?
ROID mora na šoli sodelovati z drugimi učitelji, da jim pomaga, če česa ne znajo. Prav tako mu drugi učitelji povejo, če želijo kakšno objavo na spletni strani – na primer poročilo kakšnega dogodka, slike iz izletov… Sodelovati mora tudi z vodstvom šole, ki mu posreduje, katere novice želi objavljene na strani. Spremljati mora vse kar se na šoli dogaja, objavlja nadomeščanja, če katerega učitelja ni in podobno.
- Kakšen je temeljni namen uporabe storitev?
Temeljni namen uporabe storitev je obveščanje staršev, učencev in učiteljev. Starši lahko na spletnih straneh preberejo novosti o šoli in obvestila, ki se tičejo njegovega otroka. Prav tako lahko spremljajo njegove ocene in izostanke na e-Asistentu oziroma Lo.Polisu. Učitelji lahko učencem na spletnih učilnicah posredujejo snov in naloge, ki se vežejo na njihov predmet.
- Moje mnenje
ROID ima zelo odgovorno vlogo pri urejanju in posodabljanju storitev, saj morajo biti te za uporabnika čim bolj pregledne in enostavne za uporabo. Storitve, ki jih šola lahko danes uporablja za obveščanje se mi zdijo zelo dobre. Tako so lahko starši in učenci vedno na tekočem in lahko komunicirajo z učitelji. Problem se lahko pojavi v primeru, če kdo nima dostopa do interneta oziroma naprave, kjer bi lahko te storitve uporabljal. Zato mislim, da mora šola še vedno vse objaviti tudi v fizični obliki (npr. na tabli za obvestila). Sicer pa je to zelo dober način, še posebno v tej situaciji, ki se je zgodila letos. Učenci so bili ves čas v stiku z učitelji, zato so vse te storitve omogočile, da bo zaostanek s snovjo veliko manjši, kot bi bil sicer.