KV6: Oblikovanje besedil in delo s podatki v oblaku
Učni načrt za računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in dela s podatki pokriva več stvari. Učenci morajo znati:
- predstaviti informacijo z več podatki,
- našteti različne načine zapisa podatkov,
- izbrati ustrezen računalniški program in ga zagnati v grafičnem operacijskem sistemu,
- v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz,
- izdelati svoje področje, ga preimenovati in izbrisati,
- z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati,
- z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo,
- z urejevalnikom besedil dopolniti besedilo in ga urediti,
- vnesti in oblikovati podatke v preglednico,
- narisati ustrezen grafikon in ga vriniti v besedilo.
Medpredmetne povezave
To temo lahko povežemo z veliko, če ne kar z vsemi ostalimi predmeti. Na primer pri geografiji in zgodovini, bi lahko učenci izdelali seminarsko nalogo na poljubno temo – npr. opis države in njena zgodovina ali pa poglobljena raziskava o dogodku, ki se je zgodil v preteklosti. Pri slovenščini ali angleščini bi lahko napisali spis na računalnik in ga oddali v elektronski obliki. Pri testiranju pri športni vzgoji pa lahko vpišemo podatke v preglednico (Excel) namesto na papir. Prav tako lahko tudi pri matematiki na primer merijo stvari, meritve vpišejo v preglednico in nato rezultate primerjajo med seboj. Prav tako pa za predstavitev svojih projektov učenci uporabljajo PowerPoint.
Aktualizacija teme in doprinos za učence
Temo bi aktualizirala z uporabo Microsoftovih storitev v Office 365, katero imajo brezplačno na voljo vsi učenci. Poleg osnovnih programov, ki jih morajo učenci obvladati (Word, Excel, PowerPoint), se mi zdi zelo dobra storitev tudi OneDrive. Za to bi morali učence spodbujati k pogostejši uporabi. Ta učencem omogoča, da svoje datoteke shranijo v oblak in si zagotovijo, da svojih stvari ne izgubijo v primeru, da se jim sesuje računalnik. Preko OneDrive lahko svoje datoteke delijo tudi z drugimi, na primer s sošolci in jih tudi oni urejajo. To je dobra rešitev v trenutni situaciji, ko poteka delo na daljavo. Učitelji bi jim lahko še vedno dajali naloge primerne za delo v paru ali v skupini.
Zato bi morali učenci imeti dobro znanje uporabe interneta ter dela v Wordu, Excelu in PowerPointu. To so glavne stvari, ki jim bodo prišle prav pri nadaljnjem šolanju, pri pisanju prošenj in tudi kasneje v službi. Vse te storitve pa lahko zagotovo uporabljamo tudi za domače stvari. Dandanes so nekakšna osnova za skoraj vse. Zelo malo stvari se še “piše na roke”, ker je digitalizacija veliko manj zamudna in tudi preprostejša. Prav tako pa je potrebno znanje uporabe OneDrive, saj mislim, da bi marsikomu prihranila slabo voljo ob izgubi dokumentov, slik,…
Kajaa, zelo dobro ste opravili nalogo. Našteli ste splošne cilje in podali zanimive ideje za medpredmetno povezovanje. Tudi aktualizacijo ste dobro osmislili. K slednji pa je dobro dodati še premislek in s tem povezane cilje o temi zasebnosti in varnosti na spletu ter o licencah in avtorski zaščiti virov in gradiv.
Dobro opravljena naloga.