Rastrska grafika
SPLOŠNI CILJI:
- razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov)
- oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje ter vrednotenje lepega
- razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij
- pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb
OPERATIVNI CILJI:
- z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko in jo vriniti v besedilo
- z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko in jo vriniti v besedilo
- uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike
- našteti različne medije za predstavitev informacije in primere, kjer jih uporabljamo
- uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev
SPECIALNO DIDAKTIČNA PRIPOROČILA:
- iščejo, zbirajo, obdelajo in oblikujejo aktualne informacije
- spoznavajo, predlagajo in vrednotijo merila in postopke za uspešno in učinkovito iskanje, obdelavo in oblikovanje informacij z računalniki
- učitelji oziroma učiteljice morajo omogočiti vsakemu učencu in učenki dokončati izdelek, ki je primeren njihovi razvojni stopnji, predznanju in individualnim sposobnostim
- učitelji in učiteljice morajo paziti, da učencem in učenkam ne vsiljujejo lastnih zamisli in predlogov, ampak jih spodbujajo k iskanju izvirnih rešitev
OCENJEVANJE:
Učenec ali učenka dobi pri predmetu najmanj eno ustno oceno in eno oceno izdelka.
Pri ustnem ocenjevanju:
- vrednotenje uporabe znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika
- uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri uporabi računalnika
- ocenjevanje izvedemo s pogovorom med izdelavo izdelka
Pri ocenjevanju izdelka:
- vrednotenje uporabe znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika
- vrednotenje kakovosti izvedene predstavitve izdelka
- kakovost izvedene predstavitve
- ocenjujemo, kako učenec oziroma učenka obdeluje in kodira podatke z računalnikom, pripravi in izvede predstavitev izbrane informacije, vrednoti uporabljene podatke in razlaga dobljene rezultate, zagovarja predlagane rešitve in tolmači uporabljene postopke.
KATALOG ZNANJA:
Minimalno znanje:
- zagnati program v grafičnem okolju
- z risarskim programom izdelati računalniško točkovno sliko
- z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko
- urediti sliko v besedilu
Temeljno znanje:
- uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike
- uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz interneta
- predstaviti informacijo z več mediji
Zahtevnejše znanje:
- inovativno predstaviti informacijo z več podatki
PROGRAMI ZA UREJANJE SLIK:
- GIMP
- PhotoFiltre
- Krita
- Pixlr
GIMP:
- računalniški program, za urejanje rastrske grafike
- razširjen za obdelavo digitalne grafike in fotografij s spleta
- za izdelovanje logotipov, izrezovanje fotografij, spreminjanje barv, odstranjevanje neželenih slikovnih oblik, …
- do njega lahko dostopamo brezplačno, brez prijave
PhotoFiltre:
- program za retuširanje slik
- omogoča preproste ali pa napredne prilagoditve slike, na kateri lahko uporabimo širok razpon filtrov
- preprost za uporabo
- do njega lahko dostopamo brezplačno, brez prijave
Krita:
- rastrski grafični urejevalnik
- zasnovan predvsem za digitalno slikanje in animacijo
- do njega lahko dostopamo brezplačno, brez prijave
- deluje na Linux, Microsoft Windows in macOS
Pixlr:
- spletni urejevalnik fotografij
- za ustvarjanje foto kolažev z različnimi možnostmi za postavitev, ozadje in razmik
- za združitev večih slik
- dostopamo brezplačno, brez prijave
UPORABNE POVEZAVE:
- https://www.gimp.org/
- http://www.photofiltre-studio.com/pf7-en.htm
- https://krita.org/en/
- https://pixlr.com/
IZDELEK:
Učenci na internetu najdejo primerno sliko (pazijo na licence) in jo v enem izmed naštetih programov preuredijo (spremenijo kontrast, svetlost, jo obrežejo, …).