OBLIKOVANJE BESEDIL IN DELO S PODATKI
Predmet: računalništvo, slovenščina
Razred: 6. razred
Čas: dve šolski uri
Operativni učni cilj:
Učenec zna v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz.
Učenec zna z urejevalnikom besedil napisati besedilo in ga oblikovati.
Učenec obnoviti besedilo in opiše več značajskih lastnosti knjižnih oseb.
Učenec oblikuje lastno stališče do ravnanja književnih oseb in ga utemeljuje.
Metode dela: demonstracija, pogovor, razlaga
Oblike dela: skupna, delo v parih
Opis aktivnosti in nalog:
Učence vprašamo, kako bi se lotili izdelave skupne seminarske naloge in ali menijo, da obstaja še kakšen boljši način od teh, ki so jih našteli. Nato jim povemo, da bomo danes vsi skupaj na enkrat urejali dokument v google Docs. Razložimo jim, da smo ustvarili dokument z Google Docs in ga prek delili, oni pa bodo prek elektronske pošte odprli dokument in vanj dodali svoj prispevek. Da pa bomo ob enem tudi obnovili znanje, bo vsak od učencev uporabil eno od funkcij, ki jih je spoznal v preteklih urah. Npr. učenec napiše besedilo s krepko pisavo, vstavi sliko v besedilo itd. Ker se učenci pred tem še niso srečali z skupinskim pisanjem besedila, jim moramo pri tem po potrebi pomagati. Po končanem urejanju besedila skupaj z učenci pogledamo končni izdelek in ga komentiramo. Vidno bo, da vsebina besedila ni povezana, saj se predhodno nismo dogovorili za temo pisanja. Učence na to opozorimo in jim pokažemo, kako lahko med pisanjem takšnega dokumenta komunicirajo. Nato skupaj z učenci to tudi preizkusimo.
Učence razdelimo v pare. Pri tem pazimo, da učenca ne sedita skupaj. V vsakem paru določimo učenca, ki bo ustvaril dokument in ga delil prek e-pošte. Drugi učenec pa bo moral na prejeto sporočilo odgovoriti. Nato vsakemu dodelimo odlomek iz berila, ki so ga brali pri uri slovenščine. Razložimo jim, da bodo morali skupaj, napisati obnovo besedila, oznako oseb, ki nastopajo v besedilu in dodati lastno mnenje. Učence opozorimo, da morata oba učenca v paru dodati svoj prispevek v vseh treh delih (torej v obnovi besedila, oznaki oseb, lastnem mnenju). Le na ta način bomo omogočili, da bosta oba učenca delala na različnih zahtevnostnih ravneh. Pomembno je tudi, da učence pri tej nalogi tudi seznanimo, kaj pričakujemo, da bo poleg besedila vključeno v dokument npr. oblikovanje začetne naslovnice, glave noge besedila, velikost pisave, oblika naslovov, dodajanje slik itd. Učitelj mora nalogo zasnovati tako, da bodo učenci uporabljali tako lažje kot težje funkcije, ki jih ponuja Google Docs. Da pa bosta oba učenca imela možnost uporabe različnih funkcij, mora učitelj poudariti, da mora vsak od učencev v paru vriniti sliko v besedilo, dodati spletno povezavo, urediti sliko v besedilu… Glede ostalih stvari, kdo bo kaj pisal in kako pa se bosta morala člana skupine dogovoriti le prek sporočil znotraj Google Docs.
Učitelj na koncu izdelke pregleda in vsakemu učencu posebej poda povratno informacijo (google Docs namreč učiteljem vpogled v delo vsakega posameznika).
Orodja, aplikacije, viri: google Docs, Gmail, odlomek iz berila
Preverjanje znanja: google Docs
Viri: