E-ŠOLSTVO
Uporaba storitev e-Asistent in LoPollis na gorenjskih osnovnih šolah
OŠ Radovljica: e-Asistent
OŠ Lesce: e-Asistent
OŠ Žirovnica: e-Asistent
OŠ Bled: LoPolis
OŠ Lipnica: e-Asistent
Testiranje modula e-redovalnica
Pri storitvah e-asistenta in LoPollis sem se osredotočila na modul e-redovalnica. Namen modula je vpisovanje ocen učencev pri določenem predmetu in napovedovanje preverjanj ter ocenjevanj znanja. Obe storitvi na podroben način nudita dostop do te funkcije. Pri obeh straneh je namreč na levi strani spletne strani možno zaznati pregleden meni, kjer lahko uporabnik brez težav odstopa do funkcije e-redovalnica. Zraven funkcij so prikazane ikone, ki omogočajo uporabniku še lažjo orientacijo. Menija se med seboj ne razlikujeta v veliki meri, a mi je ljubši meni e-Asistenta, saj so napisi bolj vidni in posledično je preglednost boljša. Ob kliki na ikono oz. napis e-redovalnica se nam pri obeh storitvah pojavi pod stran z dvema zavihkoma: Ocene in Napovedovanje ocenjevanja.
Pod zavihkom ocene je prikazan seznam učencev v posameznem oddelku. Način prikaza seznama, mi je ljubši pri e-Asistentu, saj učitelju nudi možnost, da izbere, ali se mu bodo pri učencih prikazovale ocene iz posameznega ocenjevalnega obdobja ali pa iz obeh hkrati. Poleg tega pa so tudi napisi večji, bolj odebeljeni, prisotne so tudi ikone in ta skupek lastnosti pripomore k lažji orientaciji na spletni strani. Tudi vpisovanje ocen v e-redovalnico je pri obeh storitvah podobno. Tu se mi zdi e-Asistent zopet boljši, saj nudi le dva načina ocenjevanja, in sicer ustna ocena in pisna ocena. Pri LoPollisu lahko učitelj poleg teh dve tipov izbira še med načini: šolska naloga, seminarska naloga, referat, praktična izvedba, sodelovanje in popravljanje konference. Osebno se mi zdi, da je učitelju ponujenih preveč možnosti poleg tega sem tudi mnenja, da ocen iz sodelovanja in domačih nalog ne bi smeli vpisovali v redovalnico. Takšne ocene lahko močno vplivajo, da končni izračun povprečja, ki pa ne bo realni pokazatelj učenčevega znanja. V primeru, da kateri od učencev popravlja oceno, se na novo pridobljena ocena izpiše v normalni velikosti, prej pridobljena ocena se zmanjša in obarva sivo. Ta funkcija je prisotna pri obeh storitvah in močno olajša preglednost redovalnice. Prav tako se mi zdi dobro, da so ocene, ki so pridobljene na enak način tudi enako obarvane. Npr. vse ustne ocene so modre barve.
Glede načina napovedovanja ocenjevanja znanja, se aplikaciji med seboj razlikujeta.
Pri e-Aistentu se odpre nova pod stran z gumb Dodaj ocenjevanje znanja. S klinom na ta gumb se odpre novo okno vnese sledeče podatke: predmet, datum prevajanja znanja, datum ocenjevanja znanja, ura, ocenjevalno obdobje, tip ocene, naziv, vsebina. V tem oknu je prikazan tudi seznam učencev in učitelj mora označiti učence, ki naj bi prejeli obvestilo o preverjanju znanja.
Pri LoPollisu se odpre nova pod stran s koledarjem. Učitelju se nato s klikom na želeni datum se mu odpre okno, kjer mora vnesti sledeče podatke: zaposleni, datum, način ocenjevanja, naziv, predmet, obdobje in opis. Učitelj lahko tudi izbere med možnostma individualno ocenjevanje in skupinsko ocenjevanje. V primeru, da se odloči za individualno ocenjevanje se mu pojavi seznam učencev in učitelj mora označiti učence, ki naj bi prejeli obvestilo o preverjanju znanja.
V tem primeru mi je bol všeč LoPollis, saj je zasnovan po principu beležke. Učitelj ima možnost, da prelista koledar in pri želenem datumu doda oznako. Bolje se mi zdi tudi to, lahko učitelj samo s klikom skupno ocenjevanje obvesti vse učence. Tudi pri e-asistentu ima uporabnik možnost- izberi vse, a je zelo slabo označena. Vendar me pri tej funkciji pri LoPollisu moti, da je poimenovana skupinsko ocenjevanje in ne skupno. Izraz skupinsko namreč predstavlja skupine. (Npr. uporabili smo skupinsko obliko dela- razred smo razdelili na skupine).