DIGITALNI ODTIS IN DIGITALNA IDENTITETA
V današnjem času vse več staršev objavlja fotografije svojih otrok, pri tem pa pozablja, da s takšnimi objavami ustvarja digitalni odtis svojih otrok. Ti otroci niso nikoli odobrili tovrstnih objav, a jih bodo kljub temu morali v bližnji prihodnosti sprejeti. Seveda vse take objave pustijo neko sled, ki je nikoli ni možno izbrisati, kar je bodočim delodajalcem in zavarovalniškim agentov v veliko korist. Prek tovrstnih objav lahko o otroku oz. kasneje o odrasli osebi izvejo veliko več, kot bi na prvi pogled mislili. V New Yorku so na to temo izvedli raziskavo. Prek Facebooka so pridobili več kot 2200 fotografij otrok, ki so jih starši objavili na družbenem omrežju. Prek nekaterih slik jim je uspelo pridobiti ime in priimek otroka ter datum rojstva. Te podatke so nato povezali z volilnim imenikom in prek tega ustvarili kar jasno sliko o otroku in njegovi družini. S to raziskavo jim je uspelo pokazati, na kako lahek način je širši javnosti omogočeno, da o določeni osebi dobi zasebne podatke, brez njene vednosti. Prav zaradi tega, bi bilo starše potrebno poučiti o varnosti na internetu, a po ugotovitvah Ane Petek je zanimanje vrtcev in staršev o tovrstni tematiki majhno. Večino staršev ozaveščene o varnosti na spletu ne zanima in posledično se tudi vrtci ne odločajo za organizacijo predavanj s tovrstno tematiko. (povzeto po spletni strani http://tehnik.telekom.si/novice/Malcki-in-tehnologija-digitalni-odtis-in-varnost)
Menim, da so ljudje premalo ozaveščeni o tem, da z vsako aktivnostjo na spletu za seboj puščajo neko sled. Na primer, pogosto pozabljajo na spletne piškotke, preko katerih se zbirajo naši osebni podatki. A ne samo to, večna ljudi, se tudi ne zaveda, da z vsako objavljeno sliko, videoposnetkom na spletu razkrijejo en delček zasebnost. Mnogi se tolažijo s tem, da spletna omrežja omogočajo izbris objav, pri tem pa ne pomislijo na to, da bo ta slika še vedno ostala na spletu, čeprav jo oni ne bodo več videli na svojem profilu. Opažam, da nas k puščanju digitalnih odtisov spodbuja družba, kot tudi socialna omrežja. Velika večina prek objavljenih slik tekmuje za vsak sleherni všeček, pri tem pa jim pomaga tudi sama zasnova aplikacij, ki jim omogoča, da se lahko pokažejo v najboljši luči prav na vsakem koraku. Vendar pomen besede v najboljši luči pri najstnikih ne predstavlja primerno izbranih slik oz. videoposnetkov, ampak so to povečini objave, kjer najstniki tekmujejo, kdo bo opravil najbolj nor izziv (objavil sliko z norega žura, hoje po strehi nebotičnika, pitja detergent itd.), pri tem pa se ne zavedajo, da bo to kasneje lahko močno zagrenilo njihovo življenje. Menim, da bodo kljub vsemu, vedno obstajale aplikacije, ki bodo v največji meri poskušale delček za delčkom odkriti našo zasebnost. Če smo opazili, so uporabniki Facebooka postali nekoliko bolj ozaveščeni o varovanju osebnosti, ne objavljajo več toliko zapisov in fotografij. Morda bi nekdo mislil, da so uporabniki ozavestili nevarnosti, a temu ni tako, svoje razkrivanje identitete so samo prenesli na Instagram.