Algoritmično razmišljanje
Tema iz učnega načrta za 2. triletje, ki sem jo izbrala za pripravo učne ure NIP Računalništva in je iz področja računalniškega mišljenja so algoritmi. Učenci bodo spoznali kaj je to algoritem in rešili enostavne probleme v spletnem okolju Blockly games, na koncu pa še učni list.
Operativni cilji
Ta ura je namenjena vsebinskemu sklopu algoritmi in pri tej uri se bodo učenci naučili:
- razumeti pojem algoritem,
- z algoritmom predstaviti preprosto opravilo (v našem primeru pot od začetka do konca),
- algoritem predstaviti simbolno ali v preprostem jeziku,
- slediti algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug.
Aktivnosti
Na začetku se z razredom pogovorimo, če kdo izmed njih ve, kaj je algoritem. Razložimo, da je algoritem zaporedje natančno določenih navodil, namenjeno rešitvi težav. Podamo še kakšen primer algoritma iz vsakdanjega življenja – recimo kako si pripraviti zajtrk z mlekom in s kosmiči in jih vprašamo za svoje primere.
Nato učenci rešijo naloge Labirint od nivoja 1 do 4 na spletni strani Blockly games. Spletna stran jim poda vsa potrebna navodila, če česar ne razumejo pa lahko vprašajo. Ko to končajo, rešijo še učni list, s katerim poglobijo svoje znanje.
Če bi bil kateri izmed otrok pri reševanju nalog zelo hiter, mu naročimo, da reši še ostale naloge Labirinta na Blockly games, saj je nivojev 10, zahtevnost pa se stopnjuje.
Viri:
Blockly Games. (b. d.). https://blockly.games/?lang=sl
Krajnc, R. (2013). Učni načrt – Računalništvo: neobvezni izbirni predmet. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/Neobvezni/Racunalnistvo_izbirni_neobvezni.pdf