ANIMACIJE

Računalništvo je kot izbirni predmet vpeljan v 3. triadi osnovne šole. Animacije so eden od tematskih sklopov, s katerimi se srečajo učenci pri pouku računalništva. S temo animacije so pokriti splošni učni cilji kot so pridobivanje temeljnega znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb; razvijanje sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij; spremljanje razvoja računalniške tehnologije; spoznavanje računalniške tehnologije v sodobni družbi.

Glede operativnih ciljev pri predmetu učenci dosegajo, da znajo v programu izbrati in uporabiti ustrezen ukaz; znajo uporabljati računalnik za oblikovanje in posredovanje preprostih informacij, s predstavitvijo izbrane informacije raziskujejo možnost posameznega medija in spoznavajo. da je možnost informacijo predstaviti in posredovati na različne načine; poleg tega učenci pridobivajo znanje in spretnost za samostojno uporabo računalnika.

Pri predmetu računalništva učenci spoznavajo vlogo računalnika v družbi. Z računalnikom učenci iščejo, zbirajo, oblikujejo, predstavijo neke informacije. Pomembno je, da snov ne vsebuje napotkov za neposredno delo, ampak naj učenci sami pridejo do najboljše možnosti učinkovite uporabe računalnika. Na primer, pri pouku imajo učenci nalogo, da izdelajo različne izdelke. Torej si lahko izberejo tisto kar jih veseli, ali je to kuhanje, branje, šport ali pa kaj drugega. Iz te ideje nato sestavijo svoj izdelek.

Pri računalništvu dobijo učenci eno ustno in eno oceno izdelka.

Pri ustni oceni je ovrednoteno razumevanje uporabe računalnika in zagovarjanje postopkov uporabe in samostojnost pri uporabi.

Pri oceni izdelka pa je ovrednoteno znanje in uporaba računalnika, kakovost predstavitve izdelka in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij.

Minimalno znanje, ki ga more učenec doseči je to, da zna v obravnavanem programu izbrati ustrezen ukaz; izdelati svoje področje, ga preimenovati in izbrisati; uporabiti brskalnik za internet; Opisati področja, kjer so uporabljali računalnik; našteti različne medije za predstavitev informacije.

Temeljno znanje je, da učenec v obravnavanem programu uporabi ustrezen ukaz; Uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike; predstaviti informacijo z več mediji; izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije.

Zahtevnejše znanje pa je, da učenec zna inovativno predstaviti informacijo z več podatki.

Za izdelavo animacije obstaja več programov, ki to omogočajo. Predstavila bom dva, in sicer Synfig Studio in Svinčnik.

Svinčnik je brezplačna odprtokodna programska oprema, ki vam pomaga brez težav ustvariti 2D animacijo. Je enostavno najbolj vsestranski animacijski program v kategoriji 2D in ponuja nekaj osupljivih funkcij.

Synfig Studio je odprtokodna in večplatformna brezplačna programska oprema, ki vam omogoča ustvarjanje animacij v 2D-ju, njegova zasnova pa je povsem podobna tistemu svinčnika. Vendar pa je glavna razlika med obema dejstvo, da ima Synfig ostro učno krivuljo zaradi svojih avantgardnih lastnosti in neverjetnih rezultatov, ki jih zagotovo lahko dosežete, ko že obvladate uporabo njegovih orodij na profesionalni stopnji.

Podrobneje bom predstavila Svinčnik.

Kot je že zgoraj napisano je Svinčnik brezplačna odprtokodna programska oprema. Primerna je za učence osnovne šole in starejše učence. Potrebno je znanje angleščine. Čeprav je njegov vmesnik videti izjemno preprost in brezhiben, je napolnjen z vsemi pomembnimi orodji. Medtem ko pomaga tako v bitni sliki kot v vektorskih slikah, podpira pa tudi več plošč in ima vgrajen nabor orodij za ilustracijo, ki vam pomagajo vnesti grafične slike ali jih narisati na kraju samem pred animacijskim delom.

Uporabne povezave za pomoč pri uporabi:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=nCX55XLx1F0&list=PLlZdE8gunsvc9FQy9uGxY9KOX3-nZARUN
  2. https://www.youtube.com/watch?v=XmuV8CiNO8c&list=PLkxWc7jmDfJwAB-XC2shq1GfayZHUy-2f
  3. https://www.youtube.com/watch?v=7auQ2sd91V

Učenci bi s to programsko opremo lahko izdelali krajši animirani filmček o svojem prostem času.

Animacije © 2022 by Neva Kumalič is licensed under CC BY-ND 4.0

(Skupno 27 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.