PN4: Spletno učno gradivo in formativno preverjanje znanja

Tematski sklop: Računalništvo brez računalnika. Ponovitev dvojiškega številskega sestava, kako so v računalniku shranjene številke, črke, slike in besedila.

Učno gradivo: E-učbenik v obliki spletne strani Stiskanje slik in besedil

Formativno preverjanje znanja: Naloge za sprotno preverjanje znanja so vdelane direktno v spletno stran s pomočjo orodja H5P

Učni cilji:

  • Učenci poznajo, da za zapis števila ne potrebujemo deset števk, temveč zadoščata že dve.
  • Učenci poznajo princip, kako so v računalnik shranjena števila.
  • Učenci znajo pretvarjati iz desetiškega v dvojiški številski sestav in obratno.
  • Učenci znajo pretvoriti sliko v številski zapis in iz številskega zapisa narisati sliko.
  • Učenci razumejo princip shranjevanja črno-belih slik.
  • Učenci razumejo stiskanje besedil.
  • Učenci znajo stiskati besedilo in iz stisnjenega besedila napisati celotno besedilo.

 

Analiza orodji:

Za izdelavo spletne strani oz. e-učbenika sem si izbrala Arnes Splet, ki deluje s pomočjo WordPress-a. Arnes Splet sam so sebi je prijeten za uporaba. Omogoča enostavno urejanje. Objave lahko pišemo prosto, kot bi zapisali besedilo v wordu. Tako je primeren tudi za uporabo ljudi, ki niso vešči programiranja oziroma pisanja v kodi. Posebej za študente oziroma imetnike AAI identitete je Arnes Splet posebej dobrodošla stvar, saj lahko hitro oblikujemo novo spletno stan. Tako lahko za otroke za vsako večje poglavje oblikujemo svojo spletno stran, ki jih lahko povežemo med seboj ali pa ne. Poleg enostavne uporabe je enostavno tudi dostopanje. Spletno stran lahko najde vsak, tako je dostopna našim sodelovcem, učencem in tudi navsezadnje staršem. Osebno sem se z uporabo Arnes Spleta in WordPressa nasploh srečala šele pred dobrega pol leta. Do sedaj sem za oblikovanje strani uporabljala HTML jezik, torej sem spletno stran napisala skoraj celotno v kodii. Z skoraj vsako tedenskim pisanjem člankov za IKT za poučevanje računalništva ter za didaktiko z osnovami IKT, mi je Arnes Splet postal domač in blizu. Ravno zaradi mi je pri oblikovanju moje spletne strani največ časa vzela vsebina in ne zunanji izgled in uporaba wordpressa nasplošno.

Za orodje za formativno preverjanje znanja sem si izbrala H5P. Vedno so me fascinirali interaktivni vložki med video posnetki ali pa naloge in vprašanja vgrajena znotraj spetnih strani. Nikoli pa nisem posvečala veliko pozornosti, kako se to naredi, saj sem smatrala, da je to zelo težko. Potem pa smo dobili v sklopu predmeta IKT za poučevanje računalništva, da moramo izdelati videoposnetek v katerega bomo vključili vprašanja za sprotno preverjanje. Odločila sem se, da uporabim H5P. Uporaba se mi je zdela relativno preprosta. Stran je sicer v angleščini in ravno to mi je povzročalo največ težav pri uporabi, saj sem se na začetku malček lovila. Orodje omogoča oblikovanje številnih različnih vprašanj. Od takih na katera odgovorimo samo z da in ne, pa do takih pri katerih dopolnjujemo manjkajoče dele. Tudi vgradnja v spletno stran Arnes Splet je zelo preprosta. H5P ti sam oblikuje kodo, ki jo nato prilepiš v besedilni prikaz v Arnesovem spletišču. Nato zgolj zamenjaš “kljunčkaste” oklepaje z oglatimi in že imaš H5P vprašanje vgrajeno v spletno stran.

Osebno menim, da sta Arnes Splet oz. wordpress in H5P odlična kombinacija. Enostavno se oblikuje spletna stran z interaktivnimi vložki. Ravno ta sprotna vprašanja pri učencih vzbudijo še dodatno zanimanje in jih še bolj pritegnejo k obiskovanju spletne strani in k sodelovanju nasploh.

 

Viri:

Učni načrt: izbirni predmet računalništvo
H5P
Arnes Splet
Vidra-računalništvo brez računalnika

 

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

(Skupno 65 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja